Книги на літо

Степан у Каннах

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Сьогодення та майбутнє чат-ботів: проходять тест Тьюрінга і вчаться мату у соцмереж

Віртуальні співрозмовники сприяють бізнесу і допомагають створювати штучний інтелект

Інтернет і мобільні технології з величезною швидкістю видозмінюють способи спілкування людей. Нам давним-давно не потрібно для обміну інформацією зустрічатися особисто або писати листи. Навіть по телефону вже можемо не розмовляти – для цього існують інші технології. А в останнє десятиліття бурхливо розвивалася галузь, яка в багатьох випадках дозволяє взагалі виключити діалог "людина – людина", замінивши його варіантом "людина – комп'ютер". Для цього застосовується спеціальне програмне забезпечення, яке називається чат-бот. Цим терміном називають різновид комп'ютерних програм, що створюють у користувача ілюзію осмисленого спілкування з якимось співрозмовником через інтернет.

Але тут важливо акцентувати увагу читача на наступному моменті. Чат-боти саме імітують діалог, але ніяк не ведуть його осмислено. На абстрактні теми середньостатистичний чат-бот спілкуватися не в змозі. Іншими словами, якщо ви подзвонили в якусь установу, щоб з'ясувати якісь бюрократичні нюанси, то, цілком можливо, ви виявите, що і у вас, і у дівчини на тому кінці дроту є собака або кіт однієї породи. І частина розмови піде вже в зовсім іншу область, ніж та, заради якої вами спочатку відбувався дзвінок. Причому нова тема може виявитися випадково – хтось із співрозмовників зачепиться за знайоме або кумедне порівняння.

З примітивним, вузькоспеціалізованим чат-ботом такий номер не пройде. Він буде відповідати виключно на питання, що стосуються видачі довідки, або просити чіткіше сформулювати питання. Ще одне наочне порівняння: чат-бот і банкомат. Так, банкомат швидко і грамотно виконає цілий набір операцій з обслуговування клієнта. Причому, на відміну від співробітника банку, в будь-який час доби. Але банкомат ніколи не умовить клієнта взяти кредит або відкрити овердрафт.

НЕВЕЛИЧКИЙ ЕКСКУРС В ІСТОРІЮ

Реклама
Чат – бот не є якоюсь унікальною інновацією . Боти придумані досить давно , але саме в останні роки склалися умови для масового їх використання . Масла у вогонь підлив галас в ЗМІ і реклама – яка часто дещо перебільшує значимість технології .

ПЕРШИЙ ГОВОРУН.Таким історики науки і техніки називають програму ELIZA , розроблену в США професором Джозефом Вайзенбаумом в 1964 році. Програма не дуже впевнено імітувала діалог користувача з психотерапевтом . Правда , часто-густо спантеличувала хорошою правдоподібністю відповідей і вчасними фразками на зразок нетлінного : " Ви хочете про це поговорити ? " .

Сам термін виник в середині 90 – х . Отже розробник Майкл Молдінг ( США ) назвав свою електронну " помічницю " Julia . Звісно, з висоти нашого часу вона вміла трохи – аналізувала отримане від користувача повідомлення і видавала в відповідь щось , що худо- бідно співвідноситься з темою листування . До початку третього тисячоліття любителі поспілкуватися через Інтернет за допомогою програм IRC та IM щосили застосовували чат – роботи, які труїли анекдоти ( в текстовому вигляді , зрозуміло ) , карали за нецензурну лексику порушників правил чату і т.д.

ЧАС ПРИЙШОВ.Хоча технологія відома давно , стрибок популярності месенджерів припав на останні роки . І справа тут ось в чому . Поки старше покоління по -старому використовує голосовий зв'язок і смс – повідомлення , підлітки і молодь , які народилися на рубежі тисячоліть , встигли перехворіти соцмережами і визнали їх незручним способом спілкування . За статистикою , кількість користувачів месенджера зараз наближається до 3 млрд , і в майбутньому ця цифра тільки виросте – нове покоління вибирає месенджери .

Підтвердження : в останній рік кількість користувачів месенджерів перевищила кількість користувачів соціальних мереж .

new_image4_255

Реклама

ELIZA. Так виглядав перший діалог з ЕОМ далекого 1964 році

ЗОРЯНА І ЇЇ КОЛЕГИ

Переважна кількість чат-ботів створюються для певних ситуацій, під конкретні потреби користувача. Наприклад, технічна підтримка і відповіді на питання, на які раніше реагували співробітники колл-центрів. Приклад з українських реалій – "інтелектуальний" сервісний чат-бот "Зоряна" від мобільного оператора "Київстар". Основне завдання "панянки" Зоряни в соціальній мережі Facebook – відповідати на питання про тарифи та послуги, що надаються мобільним оператором. Але віртуальна операторша може також перекинутися словом-другим на абстрактні теми, і навіть розповісти вірш.

Реклама

Добре зарекомендувало себе використання чат-ботів при прийомі і обробці замовлень на покупку товарів або послуги через месенджери. Наприклад, фахівець в області роботи контактних центрів "ПриватБанку" Юлія Гусєва зазначає, що банк використовує в повсякденній роботі чат-ботів більше 5 років. За цей час тривалість діалогу з клієнтом в онлайн-чаті скоротилася в середньому на 20%, а "різниця рівнів задоволеності клієнта між оператором та чат-ботом у нас незначна – не більше ніж 10%. При цьому чат-бот обходиться на 90% дешевше співробітника, що виконує ту ж задачу".

Одна з давніх , ще з 90 – х , сфер застосування чат – ботів – розсилка розваг на зразок анекдотів , а також новин в месенджерах ( програми для миттєвого обміну повідомленнями , найчастіше текстовими – майже забута " аська " ICQ , Viber , Skype , WhatsApp ) . А в наш час боти для поширення новин або реклами використовуються великими світовими ЗМІ .

Нарешті , близькими до чат – ботів є голосові помічники в смартфонах – Siri в гаджетах від Apple , Cortana – від Microsoft , і Ok , google – для Android .

new_image_379

Cortana. Віртуальні помічники вже використовуються в смартфонах

НА ВІСТРІ НАУКОВОГО ПРОГРЕСУ

Удосконалення віртуальних співрозмовників використовує досягнення самих різних областей знання . Наприклад , розпізнавання мови , самонавчання машин , штучного інтелекту . Тому просунуті зразки чат – ботів далеко пішли від своїх родичів , що відповідають на невигадливі питання клієнтів інтернет – магазинів .

DEEPQA.Комплекс програм , що працює на суперкомп'ютері IBM Watson ( США ) . Може обробляти команди , віддані на природній мові . Застосовувана в DeepQA цього технологія ( Nuance Communications ) використовується , до речі , і в роботі асистентки Siri на пристроях Apple . DeepQA є частиною системи штучного інтелекту , яка продемонструвала свої можливості в самих різних областях – від участі в інтелектуальній телегрі до медичних консультацій .

new_image2_365

Watson. Суперкомп'ютер вже "розуміє" розмовну мову

ЖЕНЯ ГУЗМАН.У 1950 р математик Алан Тьюрінг створив цікавий тест, який отримав згодом його ім'я. У тесті бере участь суддя, який спілкується з людиною і комп'ютером. Люди в ході тесту не бачать один одного і комп'ютер (його програма спочатку створюється так, щоб відповіді вводили людини-арбітра в оману). Спілкування відбувається в формі листування. Аналізуючи питання і відповіді, арбітр повинен визначити, хто із співрозмовників – Homo sapiens, а хто – машина. У разі, якщо комп'ютер змусить суддю повірити, що він листується з людиною, – можна вважати, що електронному пристрою під силу імітувати розумову діяльність. Сам Тьюрінг припускав, що на початку XXI століття в трьох випадках з десяти у машини це буде виходити.

Довгоочікуваний момент настав в 2014 р Комп'ютерна програма переконала співрозмовників в тому , що вони мають справу з п ідлітком . Програму Eugene Goostman розробили вихідці з РФ і України , а тест проводили в Університеті Редінга ( Лондон ) . В ході експерименту 33 % учасників повірили в те , що спілкуються з реально існуючим Женею з Одеси .

СЯОІС.Якщо російсько-українська команда створила віртуального "одесита Жеку Гузмана", сина гінеколога і любителя морських свинок, то в Китаї чат-бот Сяоіс (Xiaoice), створений Microsoft, змусив мільйони китайців вести бурхливе листування з "17-річною дівчинкою", що часто говорила милу нісенітницю, пересипати текст смайликами і т.д. Успіх китайського проекту разюче відрізняється від долі іншого чат-бота від Microsoft: компанії довелося в терміновому порядку видаляти з Twitter англомовного родича Сяоіс по імені Тау. Досконала система бота, розрахованого на спілкування з молоддю, миттєво нахапалася з Мережі нецензурної лексики та неполіткоректних поглядів. Після того, як Тау в непарламентських виразах зізнався в неприйнятті фемінізму, симпатіях до Гітлера і расистських поглядах, розробникам довелося терміново позбавляти його доступу до інтернету і спілкування з поганою компанією .

new_image5_206

Xiaoice. Чат-бот, що імітує сімнадцятирічну дівчину, буквально підірвав соцмережі в Китаї

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти