Нобелівська премія з фізіології та медицини присуджена вченому з Японії

Нобелівська премія в галузі фізіології і медицини присуджена професорові з Японії Есінорі Осумі "за відкриття механізму аутофагії".

Про це оголосив Нобелівський комітет при Каролінському інституті Стокгольма, який і присуджує премію.

"Відкриття Осумі змінили наші уявлення про те, як клітини переробляють самі себе. Його роботи відкрили новий напрямок в розумінні аутофагії як частини різних фізіологічних процесів – від пристосування до голоду до реакції на зараження", – йдеться в прес-релизі інституту.

Зазначається, що Осумі першим в світі виявив гени, які відповідають за процес аутофагії, ще в 1993 році.

З порушеннями цього процесу пов'язані різні захворювання, включаючи рак, хвороба Паркінсона і діабет другого типу, зазначає itc.ua.

Щоб виділити гени, що відповідають за "самопоїдання" всередині клітини, Осумі створив особливий вид дріжджів-мутантів, в яких йому вдалося заморозити процес аутофагії. Потім він почав "відключати" гени по черзі, поки не знайшов саме ті, без яких "самопоїдання" не відбувалося. За підсумками багатьох тисяч експериментів він виділив 15 генів, без яких аутофагія неможлива.