Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Онкологи вперше відстежили зростання ракової пухлини з моменту її утворення

Спостереження вчених почалося в 2008 році, а об'єктом дослідження став чоловік, у якого було діагностовано рак кишечника

Онкологам вперше вдалося відстежити зростання ракової пухлини в тілі пацієнта, починаючи з декількох клітин і закінчуючи метастазами. Результати своїх досліджень вони опублікували в журналі Annals of Oncology.

Відзначається, що спостереження вчених почалося в 2008 році, а об'єктом дослідження став чоловік, у якого було діагностовано рак кишечника. Після того як пухлину видалили, лікарі виявили вузлик в легені чоловіка і вирішили поки не видаляти його, а поспостерігати за змінами.

Пізніше, в 2011 році була проведена біопсія, яка підтвердила, що в легкому утворилася вторинна пухлина, яку також видалили. Але при біопсії голка залишила за собою шлейф ракових клітин, які розвинулися в ще одну пухлину в грудях. Її виявили тільки через два роки, коли вона доросла до місця входу голки в тіло. Пізніше у пацієнта виявили пухлини щитовидної залози і нирок. Він помер в 2015 році.

Такий збіг обставин дозволило онкологів, взявши день біопсії за точку відліку, відтворити хронологію дворічного розвитку пухлини. Крім того, вони використовували дані генетичного аналізу всіх пухлин, які розвинулися у чоловіка.

В результаті дослідження онкологи відстежили всі мутації, які зазнали клітини за два роки.

Складання "карти зростання" ракових клітин дозволило з'ясувати, чому рак спочатку швидко поширився, а потім затаївся на кілька років, перш ніж знову стати агресивним. Хоча на ранньому етапі розвитку пухлини мутував ген, що прискорює поділ клітин, це не вплинуло на швидкість розвитку метастазів.

Крім того, у цих пухлин не розвинулися генетичні зміни, які роблять ракові клітини більш агресивними.

Вчені вважають, що пророблена робота може лягти в основу подальшої діагностики і прогнозування розвитку пухлин і їх реакції на лікування.