Планету потрібно терміново охолоджувати – вчені

Льодовик поблизу станції Макмердо в Антарктиді. Фото: AFP
Льодовик поблизу станції Макмердо в Антарктиді.
Фото: AFP

Середня температура атмосфери планети зростає занадто швидко, щоб цей процес можна було зупинити шляхом зменшення викидів парникових газів.

Про це заявили вчені з Гарвардського університету, які пропонують використовувати аерозолі для охолодження планети.

Свої висновки дослідники представили в статті, опублікованій в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, передає lenta.ru.

Людство не повинно допустити зростання середньої температури планети більш ніж на 1,5 градуса, йдеться в Паризькій угоді 2015 року. Однак дані наукових досліджень показують, що для досягнення цієї мети необхідно майже повністю припинити викиди вуглекислого газу.

У зв'язку з цим вчені пропонують використовувати світловідбиваючі сульфатні аерозолі. Велика кількість частинок дозволить охолодити атмосферу Землі, як це відбувається при сильних виверженнях вулкана. Їх недолік в тому, що вони можуть спровокувати витончення озонового шару.

В результаті дослідження вчені дійшли висновку, що відповідний аерозоль може бути утворений частинками, що містять кальцит. Останній здатний нейтралізувати зважені в атмосфері кислоти, через які можливе виникнення озонових дір. Кальцит поширений в земній корі і зустрічається в складі вапняку.

Зазначається, що вчені вже приступили до лабораторних експериментів, щоб випробувати ефективність і безпеку кальцитових аерозолів.

Водночас дослідники підкреслюють, що навіть якщо всі можливі ризики будуть знижені до прийнятного рівня, аерозолі не є вирішенням проблеми зміни клімату.