Авіалайнер Boeing 787-9 австралійської авіакомпанії Qantas вперше в історії зміг зробити безпосадковий переліт з Нью-Йорка до Сіднея. Рекордної довжини переліт завершився в неділю 20 жовтня і тривав протягом 19 годин і 15 хвилин, повідомляє CNET.
Дивіться також в сюжеті про переваги і недоліки професії пілота:
Авіакомпанія Qantas відома своїми довгими прямими рейсами, що з'єднують Австралію з Британією, а тепер і з Нью-Йорком. Амбіційний переліт є частиною проекту Sunrise – прагнення Qantas розширити межі комерційних перевезень. Хоча Qantas добре обізнана про роботу далеких маршрутів, з'єднати прямими рейсами Сідней і Мельбурн з Нью-Йорком раніше їй було не під силу – це було занадто складне завдання.
Рейс 7879 вилетів з Нью-Йорка в п'ятницю ввечері, взявши на борт 101 тонну палива для польоту. Адже Boeing 787-9 не здатний забезпечити 16200-кілометровий переліт з повним завантаженням, рейс взяв на борт тільки 50 пасажирів та членів екіпажу і без багажу. Здійснити амбітну подорож допомогло ще те, що авіалайнер був абсолютно новий, щойно зійшов з конвеєра "Боїнга" біля Сіетла, що зменшувало ризик виникнення технічної несправності на ешелоні.
В межах мети проекту Sunrise щодо обмеження затримки польотів і забезпечення здоров'я пасажирів та членів екіпажу на довгих рейсах, на борту перебували кілька медичних експертів, які стежили за режимом сну пасажирів і споживанням їжі. Льотному екіпажу з 4 чоловік, який працював позмінно, пропонувалося носити портативні прилади ЕЕГ (електроенцефалограми), які відстежували працездатність та уважність пілотів.
У разі, якщо під час випробувальних польотів не буде зауважень, то регулятори видадуть дозвіл Qantas здійснювати регулярні перельоти між Нью-Йорком і Сіднеєм, а також між Лондоном і Мельбурн з 2023 року. Але перш, ніж це відбудеться, авіакомпанії необхідно буде знайти літак, який здатний буде подолати 16200 кілометрів без посадок і з повним навантаженням – теоретично підходять Airbus A350-1000 і Boeing 777X.
Зараз Qantas виконує 17-годинні перельоти з Перта в Лондон без пересадок, використовуючи Boeing 787. Але найтривалішим регулярним рейсом є переліт з Сінгапуру до Нью-Йорка авіакомпанії Singapore Airlines тривалістю 18 годин.
Нагадаємо, що раніше компанія Boeing представила найдовший літак у світі. Водночас Airbus відмовилася виробляти найбільший літак у світі.