Розшифровані стародавні тексти про таємне загублене місто

Загублене місто. Фото: protravel
Загублене місто.
Фото: protravel

Вчені розшифрували 250 клинописних текстів, що оповідають про життя загубленого шумерського міста Ірісагріг.

Тисячі табличок зберігалися в приватних колекціях. Багато з них були незаконно вивезені з Іраку. Нещодавно США повернули артефакти в цю країну. Вченим відвели трохи більше двох діб на вивчення. Цього вистачило на розшифровку 250 табличок, датованих 2100-1600 рр. до н.е.

Більшість текстів оповідають про стародавнє місто Ірісагріг, що було близько 4000 років тому. Воно і досі не знайденне вченими. Професор Мануель Моліна з Національної дослідницького ради Іспанії з жалем констатує, що його місце розташування відомо тільки "чорним археологам". Саме вони виявили таблички.

"Одним з найцікавіших є текст, в якому детально перераховані витрати на утримання царської сім'ї, – каже професор Єльського університету Екарт Фрем. – Інший текст розповідає про кількість їжі, яку роздавали собакам у царському палаці. Судячи з усього, вони добре харчувалися".

Вчені сподіваються на те, що розшифровані тексти допоможуть знайти загублене місто. До слова, у вересні 2017 року на супутниковому знімку були помічені руїни, які позначили як "місто +1056". Можливо, це і є древній Ірісагріг.

Про те, як європейські вчені зареєстрували радіаційний викид на Уралі, дивіться на відео нижче:

Джерело: Live science