Відома авіакомпанія KLM із Нідерландів взялася за фінансування прототипу V-образного літака, призначеного для того, щоб розмістити пасажирів у крилах для економії пального і зниження аеродинамічного опору. Повітряне судно отримало назву Flying-V і не схоже на жоден з існуючих авіалайнерів – настільки дивною вийшла його форма, яка може зробити революцію в авіації.
Дивіться в сюжеті також, як кияни просять заборонити нічні авіарейси:
За словами KLM, футуристичний дизайн фюзеляжу за розрахунками споживає на 20% менше пального, ніж найсучасніший Airbus A350. Нестандартна конструкція дозволить не тільки економити пальне, а й робить літак більш стійким в польоті, стверджують інженери компанії.
Дослідники вважають, що прототип літака може бути готовий вже цієї осені. Однак на випробування можуть піти роки, і перша громадянська модифікація навряд чи з'явиться раніше 2040, повідомляє CNN. Проте, якщо проект Flying-V пройде всі необхідні тести і отримає сертифікат, то він стане першим в історії літаком, в якому пасажири будуть розміщені в крилах.
Ідея створення екологічно безпечного та економічно ефективного літака, прийшла в голову студентові Юстусу Бенаду, який на момент проектування був студентом Берлінського технічного університету. Проект Flying-V зацікавив Делфтський технічний університет Нідерландів, що тісно співпрацює з авіакомпанією KLM – вона профінансувала перспективний проект.
Як і вдосконалений Airbus A350, Flying V зможе перевозити 314 пасажирів або 524 квадратних метрів вантажу у вантажній модифікації, повідомляє KLM. Повітряне судно також буде володіти стандартним розмахом крил для відповідності воріт ангарів або злітно-посадочних смуг.
"Flying-V менший, ніж A350, і має меншу площу поверхні. В результаті виходить менший опір з повітрям, а це означає, що Flying-V потрібно менше пального для подолання такої ж відстані, ніж A350", – заявив керівник проекту Рулоф Вос.
Літак також використовує найекономічніші турбовентиляторні двигуни, які взагалі існують, коментує KLM. Водночас як поточний двигун все ще використовує гас, в майбутньому він може бути переобладнаний під використання електричних турбовентиляторів.
У міру того, як пасажири все частіше стали літати на далекі відстані, авіакомпанії бажають знизити викиди CO2 повітряними суднами на 35% до кінця 2030 року. "Наша кінцева мета – політ без викидів вуглекислого газу взагалі", – резюмував Вос.
Нагадаємо, що раніше в США показали інтер'єр літака Судного дня. Водночас американці підготували до випробувань секретний "літак-кулю".