Сигнали з космосу: астрономи зловили 8 таємничих послань

Хто або що транслює нам послання – природа сигналів як і раніше залишається загадкою для вчених

CHIME - телескоп, який заплава загадкові сигнали з далекого космосу
Фото: Global Science

Астрономи за допомогою телескопа CHIME оголосили про спіймані вісім таємничих сигналів з космосу. Досьогодні було відомо тільки про два таких сигнали, які представляють собою "швидкі радіосплески", і природа яких як і раніше залишається загадкою для вчених.

Смотрите в сюжете о том, как на Землю падает неуправляемая космическая станция:

Швидкі радіосплески (FRB) – це загадкові короткі радіоімпульси, які детектують радіотелескопи. Зараз вчені намагаються зрозуміти, звідки виходять сигнали і хто або що їх посилає.

Згідно з існуючими припущеннями, джерелом таких сигналів можуть бути молоді магнетари – щільні зоряні ядра, яким властиві дуже сильні магнітні поля. Можливо, одиночні і повторювані FRB виходять з подібних середовищ, при цьому може бути, що два типи FRB викликаються різними подіями – повторюваним і одиночним.

Lжерелом сигналів можуть бути магнетари – нейтронні зірки з найпотужнішим манітним полем
Фото: Global Science

Дослідники, які відкрили вісім нових повторюваних FRB, відзначають, що сигнали тривали в середньому довше, ніж поодинокі. Якщо дана тенденція буде підтверджена, це може бути свідченням того, що різні події викликають різні типи FRB, так як тривалість сплеску, згідно з повідомленнями вчених, відображає його механізм, який виробляє.

Раніше вчені змогли встановити джерело одного з повторюваних FRB – FRB 121102. Потім з'ясувалося, що він прибув з дуже намагніченого середовища, що може підтвердити гіпотезу про магнетари. Один з нововідкритих сигналів, який фахівці змогли детально вивчити – FRB 180916, також пройшов через магнітне поле, проте воно було набагато слабкішим, ніж у випадку з FRB 121102; це вказує на те, що не всі повторювані FRB виходять з екстремального середовища.

Нове дослідження збільшило кількість відомих повторюваних FRB до 10. При цьому, як вказує Science, інший телескоп – ASKAP (Australian Square Kilometre Array Pathfinder) – нещодавно знайшов ще один такий сигнал, отже їх кількість складає вже 11. Ученим ще належить опублікувати результати цієї роботи.

Робота, присвячена новим дослідженням, прийнята до публікації в журналі The Astrophysical Journal; її препринт доступний на сайті arXiv.

Нагадаємо, що раніше астрономи виявили дивні спалахи в центрі нашої Галактики. А нещодавно виявлений загадковий "збій" мертвої зірки не піддається поясненню.