Якщо текстове повідомлення в соціальних мережах або SMS закінчується крапкою, одержувач сприймає його як нещире або брехливе, стверджують вчені. З повним текстом дослідження можна ознайомитися в журналі Computers in Human Behavior.
В експерименті брали участь 126 осіб. Їм показували переписку між двома користувачами такого змісту: перший співрозмовник повідомляв, що у нього є зайві квитки на якийсь захід, і запрошував другу піти разом з ним. Друга людина відповідала згодою, яка могла бути вираженою різними словами, такими як "так", "добре", "окей". У деяких випадках повідомлення закінчувалося крапкою, а в деяких розділові знаки відсутні.
Учасники досліду заявили, що, на їхню думку, якщо другий співрозмовник ставив в кінці повідомлення крапку, це свідчило про його нещирість – насправді він не дуже хотів йти на захід. А от повідомлення без розділових знаків були оцінені як чесні та щирі.
Автори дослідження стверджують, що такий результат роботи їх не здивував: зазвичай людина визначає ступінь щирості співрозмовника по інтонації або міміці, але при листуванні ці ключові сигнали відсутні, а значить, людина спирається на наявну інформацію, в даному випадку на розділові знаки.