Книги на літо

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

"Сонячний Супершторм" визнали вигадкою

Геофізики поставили під сумнів те, що в 1859 році на Землі була найпотужніша за всю історію спостережень магнітна буря – так званий "Сонячний Супершторм". Результати досліджень автори опублікували в Journal of Space Weather and Space Climate, а коротко про них повідомляє Science News.

На початку вересня 1859 року геомагнітна буря призвела до відмови телеграфних систем Європи та Північної Америки. Причиною того, що сталося, названий потужний викид коронарної маси, яка досягла планети за 18 годин і спостережуваний 1 вересня британським астроном Річардом Керрінгтона.

Геомагнітна буря в 1859 році принесла значно менших збитків, ніж вважалося раніше. Зокрема, від неї постраждало набагато менше територій, господарств і людей, ніж повідомлялося в офіційних звітах. Для підтвердження цього геофізики порівняли дані про геомагнітних бурях в 1859, 2003 і 2005 роках.

Геомагнітні бурі 2003 і 2005 років схожі на "Сонячний Супершторм". Наприклад, 28 жовтня 2003 року природне явище вивело з ладу один з високовольтних трансформаторів в місті Мальме і тим самим знеструмило на годину цей населений пункт. Тоді ж від бурі постраждали і інші країни.

Геофізики проаналізували закономірності зміни напруженості магнітного поля в різних регіонах Землі протягом 48 годин після того, як фрагменти коронального викиду маси від Сонця досягли планети. Вчені показали, що магнітна буря на планеті не носила глобальний характер.

На думку геофізиків, побоювання, пов'язані з корональні викиди маси від Сонця, є необґрунтованими, оскільки зміни магнітного поля на Землі торкнуться не всю планету, а лише деяких її ділянок. Це означає, що одночасне відключення усіх енергосистем Землі в разі геомагнітної бурі малоймовірне.