Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Дивна екзопланета існує всупереч законів фізики

Екзопланета GJ 3512b кидає виклик існуючим уявленням про формування планетних систем

Астрономи з обсерваторій Калар-Альто в Іспанії і Лас Кумбрес в Каліфорнії оголосили про відкриття найбільш дивної екзопланети, яка існує всупереч науковим теоріям астрофізики. Екзопланета GJ 3512b розташована приблизно в 284 трильйонів кілометрів (30 світлових років) від Землі. Однак її незвичайний розмір загнав вчених у глухий кут – їм довелося переглядати відомі моделі про формування планет, повідомляє ScienceMag.

Дивіться також в сюжеті про те, чи врятує веганство планету:

Плутанина навколо GJ 3512b і її розміру порівняно з червоним карликом М-типу, навколо якої екзопланета обертається. Цей вид зірок відносно крихітний, традиційно становить 1/5 розміру Сонця і до 50 разів тьмяніший. Для порівняння, наше Сонце важить приблизно в 333 тисячі разів більше за Землю, в той час як зірка GJ 3512b важить лише в 270 разів більше. Юпітер, найбільша планета в нашій сонячній системі, важить приблизно в 1047 разів менше, ніж Сонце.

Виявлена планета GJ 3512b приблизно вдвічі менша за Юпітер. На перший погляд нічого незвичайного. Однак при своїх розмірах і масі екзопланета всього лише в 250 разів менша від своєї зірки. За словами астрономів, це дуже дивно. Згідно з наявними моделями, GJ 3512b занадто велика, щоб обертатися навколо червоного карлика M-типу такого розміру.

"Навколо подібних карликових зірок повинні бути тільки планети розміром із Землю", – пояснює співавтор дослідження Крістоф Мордасіні.

Існування GJ 3512b ставить під сумнів модель ядерної акреції, використовувана для пояснення того, як утворюються планети в нашій Сонячній системі. Ця модель прийнята вченими як пояснення того, як з'явилися планети земного типу, на зразок Землі. Але GJ 3512b дуже переконливо обґрунтовує альтернативну модель дискової нестабільності – нову теорію, яка краще узгоджується з результатами.

"Вперше ми точно охарактеризували екзопланету, яка не може бути пояснена моделлю ядерної акреції. Ця екзопланета доводить, що модель гравітаційної нестійкості може грати роль у формуванні екзопланет-гігантів", – пояснює астрофізик Хуан Карлос Моралес.

Відкриття вчених підтверджує одну з теорій формування супутників у планет

Нагадаємо, що раніше у Всесвіті виявлені загадкові зірки, в яких горить гелій, а не водень. А нещодавно космічний корабель NASA "відкусив" шматок Сонця.