Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Суперземлю побачили на околиці Сонячної системи

На думку вчених, виявлене ними небесне тіло може виявитися найвіддаленішим з відомих об'єктом у Сонячній системі

Астрономи з Швеції та Мексики запідозрили існування на далеких околицях Сонячної системи суперземлі. Результати своїх досліджень автори опублікували на сайті arXiv.org.

На думку вчених, виявлене ними небесне тіло може виявитися найвіддаленішим з відомих об'єктом в Сонячній системі. Наявні у вчених дані поки не дозволяють точно визначити його розміри і віддаленість від Землі.

До свого відкриття вчені прийшли за допомогою спостережень на обсерваторії ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array). Потенційну суперземлю астрономи спостерігали двічі: у липні 2014 і травні 2015 років.

Вчені висувають три гіпотези природи небесного тіла (при цьому схиляються до першої). Перше припущення: виявлений об'єкт є суперземлею, яка приблизно в два рази більша за Землю і віддалена від Сонця на відстань 300 астрономічних одиниць.

pic_786195c31b5d1fa94b668e815154c400

Спостереження від 7 липня 2014 року. Зображення: ESO
Друга гіпотеза полягає в тому, що небесне тіло є карликовою планетою, що знаходиться на відстані близько ста астрономічних одиниць від Землі. Це далі, ніж карликова планета Седна, але ближче, ніж V774104.

Третя – незвичайний об'єкт є коричневий карлик, розташований на відстані 20 000 астрономічних одиниць від Землі. Вчені збираються продовжити дослідження незвичайного небесного тіла, а їх гіпотези поки не отримали визнання астрономічного співтовариства.

Раніше повідомлялося, що найближча до Сонця суперземля знаходиться поза системою на відстані близько 20 світлових років від Землі. Об'єкт під назвою HD 219134b обертається навколо зірки Глізе 892 в сузір'ї Кассіопеї.

Суперземлями вважається кам'яниста планета або екзопланета (планета, розташована поза Сонячної системи) з масою більше, ніж у Землі, але менше, ніж у газових гігантів Юпітер і Сатурн.