Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Надлюди: знайдений спосіб перетворення людини в супергероя

Вчені зможуть кожного наділити неймовірною здатністю розрізняти предмети в темряві без гаджетів

Дослідники з Медичної школи Університету Массачусетсу розробили унікальний спосіб поліпшити людський зір – нічний зір без спеціальних приладів, немов надлюдина. Вчені розробили крихітні датчики для уловлювання інфрачервоних променів, які додадуть людям здатність бачити в темряві, повідомляє Science Alert

Зір людини дуже добре адаптовано для денного світла, але в темряві ми безпорадні. У темряві спеціальні прилади дозволяють вловлювати інфрачервоне випромінювання, що виходить практично від усіх оточуючих нас об'єктів, але їх хвилі настільки довгі, що фоторецептори очей людей не можуть їх вловити.

Розроблено наночастинки, що покращують зорові рецептори – експеримент успішно проведено на мишах / Фото: Science Alert

Наділити людину нічним зором вчені пропонують за допомогою наночастинок у вигляді звичайних крапель для очей, які поліпшать сітківку шляхом кріплення до зорових паличок, покращуючи їх чутливість до інфрачервоних хвиль. В результаті невидиме світло буде поглинатися фоторецепторами, які відправляють в мозок такі сигнали, якими б вони були якби на сітківку потрапляло видиме світло.

Миші чудово стали бачити в темряві після застосування очних крапель
Миші чудово стали бачити в темряві після застосування очних крапель / Фото: Hi-News

Експеримент з такими краплями для очей був успішно проведений над мишами. При отриманні невеликої дози наночасток з мікроскопічними датчиками фоторецептори очей мишей почали вкорочувати інфрачервоні хвилі довжиною 980 нм до 535 нм. При цьому інфрачервоне світло мало зелений відтінок, немов тварини одягли спеціальні лінзи нічного бачення. Завдяки такому ефекту, лабораторні миші змогли без жодних проблем пройти лабіринт з перешкодами в повній темряві.

Однак у цих "ліків" виявився неприємний побічний ефект – помутніння рогівки ока, але воно пройшло приблизно через тиждень. При цьому здатність бачити в темряві зберігалася протягом 10 тижнів.

Вчені сподіваються продати свою розробку армії США, які напевно зацікавляться такою технологією, що робить зі звичайної людини супервоїнів з нічним зором – ця особливість дала б неймовірну перевагу солдату під час нічних операцій.

Подібні краплі знайдуть застосування навіть в медицині. Наприклад, такі ліки допомогли б ефективно вилікувати дальтонізм або часткову сліпоту.

Як зробити зір ідеальним:

Нагадаємо, що раніше неминуча сліпота допомогла хлопчикові виконати всі бажання. Також експертами були названі продукти, що покращують зір - дізнайтеся про солодкі "ліки" для здоров'я очей.