Головна Сьогоднi

У людини виявили нові клітини дивовижної форми

Нові клітини отримали назву за новою геометричною формою – скутоід (scutoid)

<p style="text-align: justify;">Нові клітини виявилися найнезвичайнішими з коли-небудь виявлених. Фото: Compute Canada</p>

Незважаючи на величезний прогрес сучасної науки, людський організм не досліджений до кінця. Наприклад, групі дослідників із США вдалося виявити у людини абсолютно новий вид клітин, повідомляє видання Nature Communications.

Клітини ці виявилися не схожими на будь-які відомі раніше, а їхня форма виявилася настільки незвичайною, що їх назвали за їх зовнішнім виглядом.

Нові клітини отримали таку ж назву, як і нововиявлена геометрична форма – скутоід (scutoid). Знайдені вони в тканинах епітелію – вони забезпечують гнучкість і щільність його структури.

4ea1efa200000578-0-image-m-82_1532727237436
Нова геометрична форма і жива клітина – Скутоід
DailyMail

Раніше вважалося, що епітеліальні клітини в основному мають форму призми або усіченої піраміди.

Для детальнішого їх вивчення, вчені змоделювали будову клітин скутоідів за допомогою діаграми Вороного.

Результатом виявилося підтвердження виявлених клітин. Моделювання довело, що в щільній тканині мають бути присутні не тільки призми і усічені піраміди, а й клітини складнішої форми.

4ea1cf1600000578-6001033-image-a-102_1532727783451
Моделювання нововиявлених клітин
DailyMail

Для виконання покладених на них функцій, клітинам необхідно було мати 5 або 6 граней, одна з яких була б трикутної форми.

Свою назву скутоід отримав від латинського слова scutellum – трикутної хітинової пластини комах, яку можна без зусиль побачити, наприклад, на спині клопів.

Більш того, подібні клітини були виявлені не тільки у людини, але і в тканинах деяких інших живих істот. Наприклад, вони були виявлені в слинних залозах дрозофіл і тканинах зародків риб даніо-реріо.

Виявлені клітини допоможуть вченим в майбутньому удосконалити методи вирощування штучних органів для трансплантації.

Джерело: Hi-News