У Юпітера виявили ще два супутники

Обидва супутники відкриті випадково при пошуках гіпотетичної Планети Х

Фото: nasa.gov
СупутникиЮпітераS/2016J1іS/2017J1впершевиявленів 2016та 2017 роківрокахвідповідно.Теперїхофіційновизнали,повідомляє "Популярна механіка".
Удіаметрівонине перевищуютьдвакілометри,якібільшістьіншихсупутниківпланети,вонипереміщаютьсяпоорбітіпроти напрямкувласногообертання.Обидва супутникивідкритівипадково припошукахгіпотетичноїПланетиХ.

Повний оборот навколо газового гіганта S/2016 J 1 здійснює за 1,65 року, ексцентриситет (параметр витягнутості) орбіти місяця дорівнює 0,14, небесне тіло від Юпітера знаходиться на середній відстані 20,6 мільйона кілометрів. Супутник виявлений в ході спостережень на обсерваторії Лас-Кампанас (Чилі).

Навколо Юпітера S/2017 J 1 обертається з періодом 2,01 року, ексцентриситет орбіти місяця дорівнює 0,40, об'єкт віддалений від газового гіганта на середній відстані 23,5 мільйона кілометрів. Супутник виявлений телескопом імені Віктора Бланко (Чилі).

У період з 2000 по 2003 рік у Юпітера було відкрито 46 супутників. В даний час (разом з S/2016 J 1 і S/2017 J 1) їх число досягає 69. Найбільша планета Сонячної системи має, зокрема, найбільший супутник – Ганімед, який за обсягом перевершує Меркурій – найменшу планету системи.