Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Вчені знайшли "пекельну" планету, чия атмосфера може випарувати залізо

Астрономи проаналізували спектр найгарячіших екзопланет за допомогою телескопа "Хаббл"

Астрономи вивчили властивості стратосфери однієї з гігантських екзопланет і виявили, що вона могла б випарувати залізо та інші метали, так як розпечена до гігантських температур.

Як розповів в статті, опублікованій в журналі Nature, астроном Том Еванс з університету Ексетера (Великобританія), коли вчені вперше націлили "Хаббл" на WASP-121b, то побачили сяйво молекул води, що вказало на наявність чітко вираженої стратосфери на даному "гарячому юпітері".

"Наші теоретичні розрахунки досить давно вказували на те, що у деяких планет можуть бути дуже гарячі стратосфери, сильно впливають на хімію і фізику всієї атмосфери", – пояснив Еванс.

За словами астронома, вчені підозрювали, що багато "гарячих юпітерів", які мають рекордно високі температури поверхні і атмосфери, можуть мати ще більш розпечену стратосферу, температура якої зростає в міру віддалення від поверхні газового гіганта.

Молекули озону поглинають ультрафіолетове випромінювання і перетворюють його в тепло, завдяки чому стратосфера гаряче "зверху", де таких променів більше, ніж "знизу", куди вони потрапляють набагато рідше.

Вчені проаналізували спектр найгарячіших екзопланет за допомогою "Хаббла". При спостереженні за планетою WASP-121b вони виявили кілька незвичайних ліній в спектрі, які вказували на присутність сильно розігрітих водяної пари і ряду інших речовин, здатних розігріти воду до таких високих температур.

Також астрономи встановили, що верхній шар атмосфери WASP-121b схожий на стратосферу, роль озону в якій грають оксид титану і оксид ванадію.

Завдяки цим з'єднанням, температури в верхньому шарі стратосфери WASP-121b досягають рекордних 2700 градусів Кельвіна. Тобто залізо, яке потрапило в цю частину атмосфери WASP-121b, не тільки б початок плавитися, а й було б готове "закипіти" і випаруватися.

Раніше повідомлялося, що космічний телескоп "Хаббл" зробив фотографії чорної діри в сузір'ї Діви, яка порушує уявлення вчених про подібні космічні об'єкти.