Вчені знайшли нову загрозу для життя на планетах біля червоних карликів

Частинки сонячного вітру, що викидаються зіркою TRAPPIST-1, будуть безперешкодно бомбардувати атмосферу планет і забирати її молекули у відкритий космос

Фото: pixabay.com

Всі землеподобні планети біля червоних карликів можуть бути повністю позбавлені атмосфери через незвично сильну взаємодію їх магнітних полів, сонячного вітру і магнітного поля світила, йдеться в статті, опублікованій в Astrophysical Journal Letters.

"Магнітне поле Землі відіграє роль своєрідного щита, який захищає атмосферу нашої планети і життя на її поверхні від частинок сонячного вітру. Якби наша планета перебувала ближче до Сонця і постійно бомбардувалась таким же потоком частинок, як і планети біля зірки TRAPPIST-1, тоді цей щит дуже швидко розвалився б на частини", – заявила Сесілія Гарраффо з Гарвардського університету
(США).

За минулий рік вчені знайшли одразу кілька планет, які претендують на звання двійника Землі.Першапланетабулазнайденабілянайближчоїдо насзірки,ПроксімиЦентавра,атриінших-взоряній системіTRAPPIST-1всузір'їВодолія,девиявленівідразусімземлеподобнихпланет.

Всі ці планети об'єднує те, що вони мають невеликі розміри, знаходяться в "зоні життя" – на орбіті, де вода може існувати в рідкому вигляді, і обертаються навколо червоних карликів.

Останнє – одночасно і плюс і мінус, оскільки червоні карлики живуть дуже довго, що залишає багато часу для зародження життя, але деякі з них мають в юності вкрай неспокійний характер і виробляють безліч спалахів.

Гарраффо і її колеги, проаналізувавши, як магнітний щит планет буде взаємодіяти з частками сонячного вітру і магнітним полем зірки, відкрили ще одну можливу причину відсутності життя біля TRAPPIST-1 і інших червоних карликів.

Астрономи зацікавилися цим з двох причин. TRAPPIST-1 та інші невеликі зірки мають дуже сильні і неспокійні магнітні поля, чиї лінії виходять далеко за межі самих світил, і планети в їх околицях бомбардуються найпотужнішим потоком частинок, тиск яких на їх магнітний щит приблизно в 10 тисяч разів вище, ніж сила сонячного вітру в околицях Землі.

Комбінації цих факторів, як показали розрахунки Гарраффо і її колег, вистачає для того, щоб дуже швидко пробити магнітний щит всіх трьох потенційно населених планет біля TRAPPIST-1 і змусити лінії їх магнітних полів об'єднатися з лініями, що виходять від червоного карлика.

Читайте також: NASA розповість про відкриття, зроблені на планетах, віддалених від Сонячної системи

Врезультатіцьогочастинкисонячноговітру,що викидаютьсяTRAPPIST-1,будутьбезперешкоднобомбардуватиатмосферупланетізабиратиїїмолекулиу відкритийкосмос.Укупізвисокимрівнемультрафіолетуцезнижуєймовірністьіснуванняжиттяна"семисестрах" біля TRAPPIST-1доодноговідсоткаабонавітьменше.

"Мине говоримо,щопотрібноповністювідмовитисявідпошуківжиттябіля червонихкарликів.Аленашароботаідослідженнянашихколегговорятьпро те,щонампотрібнобільшефокусуватисяназірках,схожихнаСонце,а неначервонихкарликах",- робить висновокДжереміДрейк,колегаГарраффопо Гарварду.

Джерело: РІА Новини