Вчені знайшли унікальну морську губку, розміром з мікроавтобус

Величезну істоту знайшли на глибині 2,1 км

Вчені з експедиції Hohonu Moana відкрили найбільшу з відомих світу морських губок глибоко в океані біля узбережжя Гавайських островів.

Фахівці стверджують, що губка за розміром схожа на справжній мінівен, повідомляє сайт Національної океанічної й атмосферної адміністрації США, передає "Українська правда".

На цьому тижні в науковому журналі scientific journal Marine Biodiversity було опубліковано дослідження, присвячене відкриттю.

Губку помітили на глибині 2,1 км на території морського національного парку США Papahanaumokuakea, який займає 140 тисяч квадратних миль океану. Сталося це ще в липні-серпні 2015 року, однак зараз вчені вирішили розповісти про це громадськості.

6ec6577-photo---biggest-sponge-in-papahanaumokuakea-far-away

Через розміри істоти дослідники визначили її губкою, ймовірно, нового виду. Про це CNN розповіли автор відкриття Деніел Вагнер і його колега – біолог Крістофер Келлі, співавтор звіту.

Більшість фахівців, які дивилися відео, говорили: "Я ніколи раніше такого не бачив", – повідомив Вагнер агентству.

Вчені відібрали зразок губки, щоб зрозуміти, що це, або хоча б визначити, до якого виду вона може належати.

Вони також намагалися визначити, який вік істоти. Про тривалість життя губок відомо небагато, крім того, що деякі великі, знайдені на мілководді, можуть налічувати 2300 років.

Завдовжки 3,5 метра, висотою 2 метри і 1,5 м завширшки, ця істота може мати кілька століть історії, переконаний дослідник Вагнер.

До цього відкриття найбільшою губкою вважали частину колонії, знайденої в 1887 році біля західного узбережжя Канади. Колонія досягала 3,4 метра в довжину, 1 м у висоту і 0,5 м завширшки.

Під час експедиції вчені перебували на борту корабля Okeanos Explorer. Вони управляли дистанційно підводними пристроями, знімали відео і помітили глибоководного жителя.

"Велика частина нашої планети лежить глибоко під водою, і майже все це ніколи не досліджувалося. Знахідка такої незвичайної і швидше за все старої губки говорить про те, як багато можна вивчити в таких глибоких і диких середовищах, як Papahānaumokuākea", – підсумував головний дослідник