Вчені назвали причину наймасовішого вимирання всіх часів

Фото: gismeteo.ru

Дослідники стверджують, що одним з основних факторів, котрі викликали масове вимирання живих організмів наприкінці тріасового періоду, стало різке зменшення кількості кисню у водах Панталаського океану, що оточував материк Пангею. Стаття, що розповідає про роботу вчених, була опублікована в журналі Geology.

Тріасове вимирання, яке сталося близько 200 млн років тому, призвело до загибелі величезної кількості живих організмів: вимерла половина з усіх, що жили тоді на Землі, видів. Вчені стверджують, що причин, які викликали настільки глобальне зникнення живих істот, було декілька, проте однією з головних вони назвали різке зниження концентрації кисню у водах Панталаського океану.

Дослідники проаналізували рештки мікроорганізмів, знайдених на дні океану і датованих кінцем тріасового періоду. Результати роботи показали, що більша частина цих мікроорганізмів є зеленими сіркобактеріями – істотами, які розвиваються у безкисневому середовищі і виробляють сірководень, тим самим ще більше знижуючи кількість кисню у воді. Поштовхом до розвитку цих організмів стали рухи тектонічних плит земної кори, у результаті яких підводні вулкани викинули у воду велику кількість вуглекислого газу. У цих сприятливих умовах і почали розвиватися зелені сіркобактерії, які підсилили отруєння води несприятливими для життя газами.

Джерело: Газета.Ru