Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Вчені виявили ефективний спосіб боротьби з раком мозку

Ключовим елементом лікування стане ген, відомий як Emx2

Вчені з Міжнародної школи просунутих досліджень (International School for Advanced Studies) розробили метод генної терапії, яка допоможе ефективно лікувати один з видів агресивної ракової пухлини мозку – гліобластом. Ключовим елементом лікування стане ген, відомий як Emx2. Результати роботи опубліковані в журналі Oncotarget. Прес-реліз доступний на сайті SISSA.

Emx2 відповідає за придушення зростання одного типу гліальних клітин – астроцитів – під час ембріонального розвитку. Астроцити мають зірчасті форму з численними відростками і грають роль, як і інші гліальні клітини, в підтримці, харчуванні і захисту нейронів, а також регулюють їх функцію. Коли відбувається зростання ембріона, нейрони активно діляться, а гліальні клітини чекають своєї години. Після того, як нервова система сформована, починають розмножуватися астроцити.

У цей час відбувається різке зниження активності Emx2. Так як цей ген, очевидно, регулює ріст гліальних клітин, вчені припустили, що його можна використовувати в боротьбі проти гліобластом. Ці пухлини дуже схожі на астроглії – сукупності астроцитів. Перші експерименти на клітинних культурах показали, що активація гена Emx2 успішно запобігає зростання ракових клітин.

Виявилося, що ген сприяє порушенню метаболізму пухлини в шести різних точках. Зазвичай стійкість раку до будь-якої терапії, яка пригнічує ріст пухлини, проявляється через численні обхідні шляхи, які клітини використовують, щоб впоратися з лікуванням. У разі ж дії Emx2 у гліобластоми виявляється мало шансів.

Наступним етапом досліджень стали експерименти на мишах. Вченим вдалося знайти ділянку ДНК, який активує Emx2 тільки в злоякісних клітинах. Дослідники, використовуючи мертві віруси, змогли доставити особливо активні гени в пухлину, де вони прилаштувалися в геноми астроцитів. Результати показали, що генна терапія успішно впоралася з чотирма різновидами гліобластоми, не пошкоджуючи здорові клітини нервової системи.

Дослідники вважають, що таким методом вдасться запобігти рецидивам пухлин, коли якісь клітини виявляються стійкими до ліків і дають початок новому вибуху зростання раку.