Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Вчені виявили в крові людей ключ до перемоги над ВІЛ

Вчені з науково-дослідного інституту Скріппса (Scripps Research Institute) встановили, що в організмі більшості людей присутні імунні клітини, здатні впоратися з ВІЛ. Стаття з результатами роботи опублікована в журналі Science.

Відомо, що деякі люди, інфіковані вірусом імунодефіциту людини, можуть виробляти антитіла, які здатні ефективно нейтралізувати багато штамів небезпечного і швидко мутує вірусу. Щоб змусити організм здорової людини зробити необхідні антитіла, необхідно провести імунізацію за допомогою спеціальних білків вірусу – иммуногенов (антигенів).

Успіх імунізації залежить від здатності іммуногена зв'язуватися зі спеціальними клітинами – В-лімфоцитами, активуючи їх і змушуючи робити антитіла. Дослідницька група виявила, що у більшості людей існують "зародкові" клітини-попередники, які можуть синтезувати антитіла класу VRC01, необхідні для боротьби з ВІЛ.

Завдання вчених полягала в тому, щоб розробити такий иммуноген, який міг би зв'язатися саме з тими B-лімфоцитами, що потенційно відповідають за імунітет проти вірусу імунодефіциту. Для цього иммуноген повинен бути дуже специфічним, оскільки потрібні клітини-попередники дуже рідкісні серед всіх інших B-лімфоцитів.

Раніше імунологи синтезували білок-иммуноген, названий EOD-GT8 60mer. У клінічних дослідженнях на мишах тварини, вакциновані білком, справили антитіла VRC01-класу. Якщо EOD-GT8 60mer здатний викликати подібну реакцію і в людях, то необхідно буде розробити ще кілька иммуногенов, які всі разом викличуть синтез широкого спектру антитіл, здатних боротися з ВІЛ.

Кілька днів тому в журналі Scientific Reports з'явилася стаття, в якій генетики продемонстрували здатність технології CRISPR/Cas9 видалити вірусні гени ВІЛ із заражених Т-лімфоцитів, яких зазвичай вражає вірус. Результати роботи можуть допомогти розробити нові методи терапії хворих на СНІД.