Вчені виявили життя в породах під Маріанською западиною

Фахівці знайшли в мінералах невеликі кількості органічних речовин, які аналогічні тим, що утворюються при життєдіяльності мікробів

Марсіанська западина. Фото: publy.ru
Марсіанська западина.
Фото: publy.ru

Міжнародна група дослідників припустила, що в десяти кілометрах під дном Маріанської западини існує життя. На це вказують сліди життєдіяльності організмів, знайдені в зразках серпентину з гідротермальних джерел. Про це повідомляється на сайті Phys.org.

Вчені витягли 46 проб за допомогою телекерованих незаселених підводних апаратів поблизу грязьового вулкана Південний Чаморро. Ця підводна гора складена з серпентиніта – щільної гірської породи, яка утворюється, коли магматичні мінерали окислюються морською водою, виштовхнутою глибоко всередину зони субдукції. Така хімічна реакція виробляє метан і водень, які можуть бути джерелами енергії для життя мікробів.

Серпентин, який проаналізували дослідники, потрапив на поверхню дна Маріанської западини через гідротермальні джерела. Вчені виявили в мінералах невеликі кількості органічних речовин, які аналогічні тим, що утворюються при життєдіяльності мікробів. З огляду на дані попередніх робіт, які показали, що серпентин утворюється в десяти кілометрах під дном западини, фахівці отримали приблизну глибину проживання організмів.

Однак дослідники підкреслюють, що органічна речовина могла також з'явитися в результаті процесів, не пов'язаних з живими істотами.

Раніше повідомлялося, що геологи знайшли в околицях Квебека найдавніші на сьогоднішній день сліди мікробів віком до 4,28 мільярдів років, що вказують на появу життя майже відразу після народження планети.

Джерело: Lenta.ru