Вчені пояснили походження регіону Ктулху на Плутоні

Фахівці припустили, що темна область на небесному тілі сформувалася в давнину

Пояснено появу регіону Ктулху на Плутоні, фото NASA

Японські вчені пояснили походження регіону Ктулху на Плутоні – області темно-червоного кольору, розташованої в районі екватора карликової планети. Відповідне дослідження опубліковане в журналі Nature Astronomy в понеділок, 30 січня.

Фахівці припустили, що темна область на небесному тілі сформувалася в давнину, коли карликова протопланета зіткнулася зі своїм протосупутником, який був приблизно в три рази легший за сучасний Плутон.

В результаті цього поверхня першого об'єкта розігрілася до 50 градусів Цельсія і вище. Це створило сприятливі умови для запуску хімічних реакцій полімеризації, що породили з'єднання, що спостерігаються на сучасному регіоні Ктулху.

До своїх висновків вчені прийшли, провівши гідродинамічне моделювання, а також лабораторні експерименти, що імітують стародавні умови. Фахівці вважають, що механізм, запропонований для пояснення природи регіону Ктулху на Плутоні, справедливий і для інших об'єктів поясу Койпера.

Регіон Ктулху карликової планети отримав свою назву на честь божества одного з оповідань американського письменника Говарда Лавкрафта. Район відкритий в рамках місії New Horizons, коли однойменна станція в липні 2015 року пролетіла на мінімальній відстані від Плутона. Регіон Ктулху розташований в районі екватора на захід від плато Супутник, найбільшої рівнини на небесному тілі, і сформований складними вуглеводнями, які надають йому характерний темно-червоний відтінок.

Джерело: Lenta.ru