Вчені пояснили загадку магнітного поля Землі

Магнітне поле. Фото з відкритих джерел

Вчені Кембриджського університету знайшли можливе пояснення аномальному зміщенню магнітного поля Землі на захід. Згідно дослідникам, дрейф пов'язаний з хвилями Россбі, які утворюються в зовнішньому ядрі планети.

Зсув було виявлено ще в 1962 році, при цьому точна причина варіації магнітного поля залишається невідомою. Згідно з однією з гіпотез, в зовнішньому ядрі Землі, яке представляє собою рідкий шар товщиною 2266 кілометрів, створюються вихрові струми, що нагадують висотні струменеві течії в атмосфері Землі – вузькі і звивисті повітряні потоки на висоті 9-12 кілометрів, викликані силою Коріоліса. Однак ознак таких потоків не виявили
.

На думкудослідників,дрейфможутьвикликатихвиліРоссбі,якіутворюютьсяв обертовихрідинахігазах.Вониявляють собоюповільніхвилі,якіформуютьсявокеанахіатмосферіЗемлі,атакожвгазовихоболонкахіншихпланетізовнішніхшарахзірок.Ватмосферівонипредставленівигинамивисотнихвітрів,аокеанічніхвилібіжатьнакордонітеплогоіхолодноговодногошару.

ХвиліРоссбітакожформуютьсяв зовнішньомуядріі,яквважаютьвчені,відповідаютьзазміщеннямагнітногополя,незважаючинате,щовонибіжатьусхідномунапрямку.За аналогієюзокеанічнимихвилями,якіможутьпереміщатиоб'єктивпротилежномусвоєму рухунапрямку,обуреннявядріможуть"підштовхувати"магнітнеполена захід.Однакцягіпотезапотребує перевірки.

Про те, які кліматичні зміни прогнозують вчені, дивіться на відео нижче:

Джерело: phys.org