Вчені оскаржили першість Дарвіна в створенні теорії еволюції

Чарльз Дарвін. Фото: nnm.me
Чарльз Дарвін.
Фото: nnm.me

Дослідники заявили, що праці Патріка Меттью – шотландця, який висунув ідеї про теорію еволюції на 28 років раніше Чарльза Дарвіна, – істотно недооцінені.

Стаття, докладно розповідає про недооцінених свого часу працях, була опублікована в Biological Journal of the Linnean Society, пише Газета.Ru.

У 1831 році Патрік Меттью опублікував книгу "Будівельний корабельний ліс і деревонасадження", наприкінці якої припустив, що відбір не тільки забезпечує виживання найбільш пристосованих дерев, але й може призвести до змін видів в процесі історичного розвитку. Меттью також припускав, що після катаклізмів виживають нечисленні примітивні форми, а за відсутності конкуренції після катастрофи еволюційний процес йде найбільш високими темпами. Незважаючи на революційність цих ідей, вони пройшли практично непоміченими.

Вчені заявили, що ідеї Патріка Меттью були істотно недооцінені. Професор Майкл Уіл, один з авторів статті про роботу Меттью, стверджує, що, якщо Дарвін використовував логіку і чітко вибудувану систему аргументації, щоб переконати світ у своїх ідеях, то праця Меттью відрізняється стислістю, блискучими здогадками і являє собою справжній зразок дедукції. Щоб відновити історичну справедливість, професор Уіл збирається створити спеціальний веб-сайт, на якому будуть опубліковані праці Патріка Метью.