Вчені відкрили ген, що змушує йти в запої

Запійне пияцтво може бути пов'язане з порушеннями і мутаціями в гені GIRK3

Фото: zavisimosti-info.ru

Американські вчені з Дослідницького інституту Скріппса в Ла-Хойя виявили, що запійне пияцтво може бути пов'язане з порушеннями і мутаціями в гені GIRK3, що відповідає за синтез особливого білка.

У ході досліджень вчені з'ясували, що алкоголь впливає на роботу особливих каналів на поверхні нейронів, які кодуються генами із сімейства GIRK. Ці канали керують силою сигналу, який виробляється клітинами. Досвід провели на гризунах.

За припущенням вчених, миші з пошкодженим або відключеним геном можуть пити багато через те, що отримують більше задоволення від алкоголю. Або ж навпаки, йдуть у запої тому, що менше відчувають задоволення і тому п'ють більше, щоб досягти того ж стану. Дослідники більше схиляються до другого варіанту.

Наголошується, що коли додавалися додаткові копії гена в центр задоволення в мозку мишей, то виходив зворотний ефект – в цьому випадку гризуни пили значно менше, ніж особини з контрольної групи.

Джерело: РІА Новини