Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні

Вчені з'ясували, як уникнути черг в метро

У лондонській підземці провели незвичайний науковий експеримент

Вчені закликали не проходити по ескалатору. Фото: www.baltinfo.ru
Вчені закликали не проходити по ескалатору.
Фото: www.baltinfo.ru

Британськівченізакликаютьпасажирівметростоятинамісці,ане проходитизлівапоескалатору.

Вониматематичнодовели,щолюбителікрокуватилишетрохивиграючиу швидкостіпідйому,створюючиприцьомучерзі
.

РОЗРАХУНКИ. Як пише "Газета.Ру", британськіматематикиЛукасДобровськийіШівамДесаївирішилиз'ясувати,якможназменшитичерги,які скупчуютьсябіля основидовгихескалаторів.ВченіпрацюютьвлондонськомуофісіCapgemini-однійзнайбільшихвсвітіконсалтинговихкомпанійусферіуправліннята інформаційнихтехнологій.

Традиційнонаескалаторахвбританськомута американськомуметролюдистоятьправоручіпроходятьзліва,прицьомуті,хтопорушуєтрадиціїізупиняєтьсязліва,можутьпочутизаспиноюневдоволене бурчання.

Дляпочаткувченіспустилисянастанцію"ГрінПарк",щобзробитиосновніспостереження.Виявилося,щопасажири,які стоятьнерухомо,всередньомузаймаютькожнудругу сходинкуескалатора,ті,хтойде,-вкращомуразікожнутретю.

Іншимисловами,ходокизаймаютьбільшесходинок,ніжнерухомостоячіпасажири.

Прицьомуз'ясувалося,що ті, хто йдевгорудолаютьвсюдовжинудрабиниза26секунд,а ті, що стоять-за40секунд.Вченіприпустили,що,якщопереконатиходоківстоятинаескалаторі,йогопропускнаспроможність збільшиться.

ОтриманівихідніданівченізавантажиливSimul8,існуючупрограмудлямоделюванняпроцесіввиробництва,логістикитапроектування,іпрогналиїїчерездва сценарії.

Припустили,щокожнідвіхвилининаобидвісторониплатформиприбуваєпоодному поїзду,зякоговиходятьвсередньому65 осіб,такимчином,вгодинучерезескалаторпроходятьблизько4тис.осіб.

Виявилося,щопасажири,нерухомозаймаютьобидвісторониескалатора,наконкретнійстанції"Холборн"повиннідолативесьшляхза59секунд.Тіж,хтовирішуєйти,можутьдістатисядоверхушвидше,за46секунд,протепритакомусценаріїчергазамість24людей виростаєдо73 осіб,якщовраховувати,щочислоохочихпостоятизазвичайстановить60%,тосередній часочікуванняприцьомускладе79секунд.

Такимчином,перехіднановусистемудозволитьзначнознизитичергууескалатораізагальний часперебуваннявсистемі,прийшлидовисновкувчені.

Щовтрачаютьті,хтохочейти?Вонивтрачаютьвсього13секундчасу,щолишена29%збільшуєчасїхпідйому."Середнядовжиначергипадає.Цеозначаєменший час,проведений біляпідніжжяескалатора,ібільшу кількістьлюдей,що проходятьчерезстанцію",-прийшлидовисновкувчені.

НЕЗВИЧАЙНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ. Експеримент на станції "Холборн" тривав три тижні. Спочатку було запропоновано штрафувати тих, хто проходив зліва, проте від цієї ідеї відмовилися, і співробітники метро через гучномовці просили людей не проходити по одному з ескалаторів.Результати показали, що, коли пасажири займають стоячи обидві сторони ескалатора, розрахунки здійснюються – черги стають менше. За словами Річарда Ларсона з Массачусетського технологічного інституту, спочатку він розцінив експеримент як дурість, проте потім визнав його висновки: "Схоже, математика права".

На його думку,перехіднановіправиламаєсенсвпевні години,колинастанціяхнакопичуєтьсямаксимальнечислопасажирів.

До речі,закликалостояти,ане проходитипоескалаторузлівацієї весниіпразькеметро.Правда,вцьомувипадкувлада вирішувалане тількипроблемузавантаженості,а йзносуескалаторів.

"Ніводнихправилахнашоговідомстване сказанопро те,щопотрібнозайматитількиоднусторону,нінавітьподібнихрекомендацій,-заявивпредставниктранспортногопідприємстваІржіШтабл.-Пасажиризаймаютьзазвичайправусторону,щопризводитьдо швидкогозношуванняланцюга,підшипниківісамоїдоріжки".

Якговоритьсявофіційній заявітранспортноговідомства,звичнідіїпасажирівнаескалаторахпризводятьдо утворенняпробокішвидкого зношуванняодного бокудоріжки,що,всвоючергу,означаєїїчастийремонт.

Читайте найважливіші новини в Telegram, а також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі.

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів