Вчені розкрили секрет вічної молодості

Ключем до відновлення функцій клітин виявилися мітохондрії

Вчені розкрили секрет вічної молодості. Фото: zdorovieinfo.ru
Вчені розкрили секрет вічної молодості.
Фото: zdorovieinfo.ru

Вчені з федеральної політехнічної школи Лозанни дізналися, що ключем до відновлення функцій клітин виявилися мітохондрії, передає "Лента".

Вони використовували вітамін для омолодження стовбурових клітин, які регенерують пошкоджені тканини.

Причина втрати ефективної регенерації, як показали попередні дослідження, лежить в мітохондріях – центрах виробництва енергії, необхідної для життєдіяльності клітин. Коли мітохондрії погано працюють, стовбурові клітини гірше здійснюють регенерацію.

Вченим вдалося відновити функціонування мітохондрій в стовбурових клітинах дворічних мишей за допомогою нікотинамід рибозіду, речовини, схожої за своєю структурою на вітамін B3 і є попередником коферменту NAD+. Останній служить переносником електронів до метаболічних ланцюгів в мітохондріях, завдяки чому органели виробляють енергію у вигляді АТФ. В результаті у мишей посилилася регенерація м'язових тканин і вони жили довше, ніж гризуни, які не отримали рибозід.

Дослідження продемонстрували схожий ефект на стовбурових клітинах головного мозку і шкіри.