Вчені розгадали, чому акули-вбивці настільки швидкі

Акула мако здатна розвинути швидкість до 60 км / год і вистрибувати з води на 6 метрів у висоту

У воді у людини шансів немає. Фото: pixabay
У воді у людини шансів немає.
Фото: pixabay

Акула мако – хижий океанський спринтер. Вона здатна розвинути швидкість до 60 км / год і вистрибувати з води на 6 метрів у висоту, що не залишає жодній жертві жодного шансу на виживання. Вчені з Гарвардського університету виявили, що секрет її швидкісного спринту – в покритій крихітними зазубринками шкірі.

Саме зубчаста шкіра акули одночасно збільшує підйомну силу і зменшує опір води.

Хоча шкіра акули здається гладкою, вона насправді покрита крихітними лусочками-зубчиками. Фізики і біологи довгий час гадали, яким чином подібний шкірний покрив здатний зменшувати опір води.

Виявилося, що зубчасті лусочки насправді збільшують так звану силу нормальної реакції (підйомну силу), яка протидіє силі тяжіння.
Вчені з Гарварда за допомогою 3D-принтера створили модель зубчастих лусочок і протестували їх аквадинамічні властивості в потоці води.

Вчені назвали акулячі лусочки "генераторами вихрового потоку" або динамічним розсікачем, який часто встановлюють на даху автомобіля, щоб поліпшити аеродинаміку. Фізики виявили, що акулячий "розсікач" збільшує підйомну силу на 323%.

У застосуванні до створених людиною машин, особливо космічних апаратів, подібний винахід дозволив би зменшити витрату палива.

Нагадаємо, в Тихому океані виловили акулу-мутанта з зубами змії.

А раніше ми розповідали, чому насправді акули бояться дельфінів.

А про те, як великий білий хижак напав на серфінгіста прямо під час змагань, дивіться на відео нижче: