Вчені розгадали таємницю загибелі майя

Таємниця зникнення стародавньої культури криється не тільки в змінах клімату

Фахівці провели масштабні розкопки. Фото: ru.wikipedia.org
Фахівці провели масштабні розкопки.
Фото: ru.wikipedia.org

Масштабні археологічні розкопки на території від центру Мексики до Гондурасу і Нікарагуа дозволили вченим пролити світло на причини занепаду цивілізації майя.

Як говориться в статті, опублікованій в науковому журналі Global and Planetary Change, нові дані археологічних розкопок на території так званої Середньої Америки – від центру Мексики до Гондурасу і Нікарагуа – показали, що занепаду цивілізації майя сприяв не тільки клімат, але і внутрішні протиріччя.

Офіційна наука до останнього часу вважала, що зникненню цивілізації майя сприяли більшою мірою зміни клімату. Десятирічна посуха призвела до неврожаю, що викликало голод. Наростання соціальної нерівності породило політичну нестабільність, яка вилилася в громадянську війну між жителями північних і південних частин поселень.

Суспільство майя і до посухи було нестабільним, а стихійне лихо тільки прискорило процеси роздробленості.

Майя – цивілізація, що існувала на території Мезоамерики (від центру Мексики до Гондурасу і Нікарагуа). У ній була розвинена писемність, мистецтво, архітектура, математична і астрономічна системи. Сучасній науці достеменно невідомо, як вона з'явилася і як зникла з лиця Землі.

Джерело: Дни.ру