Головна Сьогоднi

Вчені вирішили головну загадку тисячоліття про курку і яйце

Несподіване рішення показало неправоту всіх, хто обирав курку і хто ставив на яйце

<p style="text-align: justify;">Загадку не могли вирішити ще з часів Стародавньої Греції. Фото: risas.org</p>
Загадку не могли вирішити ще з часів Стародавньої Греції. Фото: risas.org

Загадку тисячоліття про те, хто з'явився першим, курка чи яйце, вперше запропонували давньогрецькі філософи для визначення причини і слідства. Довгий час це питання залишалося невирішеним. Однак фізики з Квінслендського університету та Інституту імені Луї Нееля знайшли відповідь на це філософське питання. Дослідження опубліковане в журналі Physical Review Letters.

На думку вчених, курка і яйце з'явилися одночасно – це підтверджують закони квантової механіки. Таким чином, виявилися не праві всі ті, хто обирав курку, і хто ставив на яйце

Доктор Жаки Ромера з Центру передового досвіду для інженерних квантових систем пояснює розгадку тим, що в квантовій фізиці причина і наслідок не завжди відповідають звичним законам логіки, і в цьому мікроскопічному світі одна подія не обов'язково стає причиною іншого.

Для прикладу, був узятий знаменитий в інтернеті експеримент про кота Шредінгера, який демонструє неповноту квантової механіки при переході від субатомних систем до макроскопічних.

Суть експерименту проста. Уявіть, що в ящик помістили кота. У ящику є механізм, що містить радіоактивне атомне ядро і ємність з отруйним газом. Параметри експерименту підібрані так, що ймовірність розпаду ядра за 1 годину становить 50%. Якщо ядро розпадається, відкривається ємність з газом і кіт гине. Якщо розпаду ядра не відбувається – кіт залишається живий-здоровий.

Квантова механіка пояснює, що атомне ядро і кіт перебувають у всіх можливих станах одночасно, тому що кіт живий і мертвий одночасно. Це називається квантовою суперпозицією.

Тому відповідь на загадку про курку і яйце звучить так: вони з'явилися одночасно.

Нагадаємо, що раніше на Юпітері виявили щось незрозуміле, а в Антарктиді помітили дивне явище, раціонально вирішити яке вченим поки не вдалося.

Новини партнерiв