Вчені зробили сенсаційне відкриття про вік життя на Землі

Перший предок всіх живих істот на Землі жив 4 мільярди років тому

Вік ДНК виявився старішим на 200 мільйонів років. Фото: Viral Novelty
Вік ДНК виявився старішим на 200 мільйонів років.
Фото: Viral Novelty

Вчені Університету Брістоля вирішили уточнити вік життя на Землі використовуючи найточніші методи, доступні науці. Для цього дослідники використовували метод "молекулярного годинника" – він дозволяє переглянути зміни в ДНК протягом мільярдів років.

Суть методу в тому, що зміни в ДНК накопичуються з приблизно однаковою швидкістю і, відстеживши їх історію, можна з максимальною точністю оцінити час, що минув з моменту формування тих чи інших груп організмів.

Раніше вік життя на Землі оцінювали в 3,7 мільярдів років. Покладаючись на цей факт, вчені вважали, що життя на нашій планеті виникло лише через 800 мільйонів років після формування Землі. Оцінку дозволили скласти осадові породи формації Ісуа (південь Гренландії), всередині яких знайшли залишки древніх організмів – осадових порід древнє Ісуа на Землі поки не знайшлося.

За результатами нових досліджень вчених з Брістоля, найдавніше істота, колишнє предком всіх подальших форм життя, від людини до кишкової палички, жило приблизно 3,9 мільярда років тому, що на 200 мільйонів раніше, ніж було доведено раніше. Найімовірніше, це була найпростіший організм у вигляді без'ядерної клітини (прокаріоти). А перші ядерні одноклітинні організми з'явилися відносно недавно – 1,8 мільярда років тому.

Нагадаємо, що раніше на поверхні Марса виявлено стародавній артефакт з Землі, а на краю Сонячної системи виявили щось неймовірне.