Вчені повідомили про нічні снігові бурі на Марсі

Пізно вночі швидкість вітру на Червоній планеті може досягати десяти метрів на секунду, кажуть фахівці

Червона планета відкриває нові секрети. Фото: NASA
Червона планета відкриває нові секрети.
Фото: NASA

Геофізики з Франції і США заявили, що нічне життя на Марсі куди менш спокійне і дивніше, ніж вважалося раніше. Вони припустили, що після заходу Сонця на Червону планету обрушуються снігові бурі. А це може стати ще однією перешкодою для майбутніх місій на Марс, передає Nature.

За словами наукового співробітника Університету П'єра і Марі Кюрі в Парижі Аймера Спіга, дослідники розглянули три комп'ютерні моделі, які дозволили передбачити розташування хмар, динамічні умови всередині них і навіть спрогнозувати погоду на Червоній планеті.

Раніше вчені використовували тільки одну "глобальну модель клімату", що було недостатньо для прогнозування, пояснив Аймер.

"Сніг не є чимось новим для Червоної планети, на його полюсах є крижані шапки. Але ми дізналися більше, використовуючи кілька моделей для моделювання погоди на Марсі", – говорить планетолог з Лабораторії реактивного руху NASA в Пасадені Пол Хейн.

Він пояснив, що протягом дня крижані хмари за 10-20 кілометрів над поверхнею Марса поглинають сонячне світло і сприяють накопиченню тепла. Після заходу Сонця температура всередині хмар знижується в середньому на чотири градуси.

В результаті холодні повітряні маси змішуються з гарячим повітрям, що піднімається з поверхні. Пізно вночі швидкість вітру на Червоній планеті може досягати десяти метрів на секунду. Потужні потоки несуть з собою частинки водяного льоду і провокують розростання сніжних буревіїв.

Вчені зазначили, що розуміння динаміки атмосфери планети допоможе усунути сюрпризи для майбутніх місій на Марс.

Раніше повідомлялося, що вчені виявили на поверхні Марса загадкову дірку невідомого походження. Вона не схожа на інші раніше знайдені отвори.