Вчені вдруге змогли "упіймати" гравітаційні хвилі

Гравітаційні хвилі. Фото: yvek.ru
Гравітаційні хвилі.
Фото: yvek.ru

Вчені-фізики оголосили про фіксацію гравітаційних хвиль від ще однієї пари чорних дір, що зіткнулися, повідомила прес-служба МДУ.

"26 грудня 2015 р. вчені вдруге виявили гравітаційні хвилі – обурення метрики простору-часу. Хвилі були зареєстровані обома детекторами Лазерної інтерферометричної гравітаційно-хвильової обсерваторії, розташованих в Лівінгстоні, штат Луїзіана, і в Хенфорді, штат Вашингтон, США", – йдеться в повідомленні прес-служби.

Як відзначають вчені, другий сигнал був слабшим першого і утворився в результаті злиття двох чорних дір з масами в 14 і 8 разів більше маси Сонця. В результаті злиття утворилася масивніша чорна діра масою в 21 разів більше сонячної.

"Важливо те, що другий сигнал був породжений чорними дірами з відносно невеликими масами, що набагато краще відповідає прогнозам астрофізиків. Тепер ми можемо бути більш впевнені в тому, що перша подія не була рідкісним винятком", – цитують в прес-службі професора фізичного факультету МДУ Фаріда Халілі.

На думку професора фізфаку МДУ Валерія Митрофанова, друге детектування гравітаційних хвиль дуже важливе. "Фундамент для створення гравітаційно-хвильової астрономії міцнішає і надійнішає", – підкреслив учений.

Гравітаційні хвилі – обурення простору-часу, що породжуються при русі масивних тіл. У нинішній астрофізиці існування гравітаційних хвиль є однією з найважливіших складових інфляційної моделі всесвіту. Відповідно до цієї моделі, всесвіт розвивався швидше, ніж передбачається в Стандартній моделі.

Вперше існування гравітаційних хвиль передбачив Альберт Ейнштейн в 1916 році, однак через відносну слабкість гравітаційних сил довгий час їх не вдавалося зафіксувати безпосередньо. Вперше про це було оголошено 11 лютого 2016 року. Як відзначають в науковій пресі, відкриття знаменує початок нової ери в астрономії.