Вчені вперше побачили атом "вживу" (фото)

Фізикам з США вдалося сфотографувати на фото окремі атоми з рекордною роздільною здатністю

Атом змогли побачити завдяки інноваційному винаходу.

Вченимз КорнельськогоуніверситетувСШАвдалося сфотографуватинафотоокреміатомизрекордною роздільною здатністю-меншеполовиниангстрема(0,39Å).Попередніфотографіїмаливдвічіменшу роздільну здатність-0,98Å.

Потужніелектроннімікроскопи,здатніпобачитиатоми,існуютьвжепівстоліття,протеїхроздільназдатністьобмеженадовжиною хвилівидимогосвітла,якабільшедіаметраатомасередньоївеличини
.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Томувченівикористовуютьякийсьаналоглінз,які фокусуютьізбільшуютьзображеннявелектроннихмікроскопах-нимвиступаємагнітнеполе.Однакколиваннямагнітногополяспотворюютьотриманийрезультат.Щобприбратиспотворення,використовуютьдодатковіпристрої,якікоригуютьмагнітнеполе,алеразомзтимзбільшуютьскладністьконструкціїелектронногомікроскопа.

Ранішефізикиз КорнельськогоуніверситетурозробилипристрійElectron Microscope Pixel Array Detector(EMPAD),що заміняєскладнусистемугенераторів,що фокусуютьвходятьелектрониоднієї невеликоїматрицеюзроздільною здатністю 128х128пікселів,чутливихдо окремихелектронів.Коженпіксельреєструєкутвідображенняелектрона;знаючийого,вченіза допомогоютехнікиптайкографііреконструюютьхарактеристикиелектронів,включаючикоординатиточки,звідкивінбуввипущений.

c245f261d4f8faf50f49e1faaff94627_ce_713x380x0x77_cropped_800x427_01
Атоми в найбільшій роздільній здатності
David A. Muller et al. Nature, 2018.

Влітку2018рокуфізикивирішилиполіпшитиякістьодержуванихзнімківдорекордноїдосьогоднішньогодняроздільної здатності.Вченізакріпилинарухомийбалцілист2Dматеріалу-сульфідумолібденуMoS2,івипустилипучкиелектронів,повертаючибалкупідрізнимикутамидо джерелаелектронів.За допомогоюEMPADіптайкографіівченівизначиливідстаніміжокремимиатомамимолібденуіотримализображеннязрекордною роздільною здатністю-0,39Å.

"Практичномистворили найменшувсвітілінійку",-пояснюєСолГрюнер(Sol Gruner),одинзавторівексперименту.Наотриманомузнімкувдалосярозгледітиатомисіркизрекордною роздільною здатністю0,39Å.Причомувдалосянавітьрозгледітимісце,деодноготакогоатомане вистачає(вказанострілкою).

518ba5353378728568fad944d8a15c04
Атоми сірки в рекордній роздільній здатності
David A. Muller et al. Nature, 2018.

Нагадаємо, що раніше  у Всесвіті виявлена рідкісна радіоактивна молекула, а NASA зафіксували аномальні спалахи на Сонці.