Вчені вирахували точну масу Чумацького Шляху

Нове дослідження приділило особливу увагу ролі темної матерії в галактиці

Чумацький шлях. Фото: NASA
Чумацький шлях.
Фото: NASA

Астрофізики з Канади представили найбільш точну на сьогоднішній день оцінку маси Чумацького Шляху. Дослідження опубліковане в Astrophysical Journal, коротко про неї повідомляє видання The Guardian.

Галактика разом з зірками, чорними дірами, космічним пилом і темною матерією важча за Сонце (яке приблизно в 333 тисячі разів важча за Землю) в 700 мільярдів разів, причому на темну матерію припадає близько 88 відсотків маси Чумацького Шляху.

Нове дослідження приділило особливу увагу ролі темної матерії в галактиці і враховує всю гравітаційну масу зоряного скупчення, яке в діаметрі досягає 100-120 тисяч світлових років.

Раніше вчені вважали, що Чумацький Шлях важчий за Сонце в трильйон разів. Нове дослідження показало, що галактика легша на 300 мільярдів сонячних мас. Вчені продовжують уточнювати масу зоряного скупчення.

Спіральна галактика Чумацький Шлях містить в центрі сверхмассивную чорну діру Стрілець A*. Найбільшим її супутником є карликова галактика SagDEG. Через чотири мільярди років Чумацький Шлях зіллється з Туманністю Андромеди.

Джерело: Lenta.ru