Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Вчені з'ясували, чим викликаний синдром хронічної втоми

Причиною розвитку загадкового синдрому хронічної втоми виявилися певні штами бактерій, аномально велика кількість яких в кишечнику змушує людину відчувати себе постійно втомленою, йдеться в статті, опублікованій в журналі Microbiome.

"Можливо, що синдром хронічної втоми розвивається так само, як хронічні болі в кишечнику, що виникають через порушення в двосторонньому "спілкуванні" між мозком і кишечником, яким зазвичай керують бактерії і продукти їх життєдіяльності. Відкривши бактерії, які викликають ці проблеми, ми стали на крок ближче до коректної діагностики СХВ і створення методів його лікування", – заявив Брент Вільямс (Brent Williams) з університету Колумбії в Нью-Йорку (США).

В останні роки медики фіксують швидке зростання числа хворих, що страждають синдромом хронічної втоми. У більшості пацієнтів спостерігають загальний набір симптомів, в тому числі часті спазми, безсоння, втома і головні болі. Незважаючи на довгі пошуки, дослідники не могли знайти причину цього синдрому, багато медиків почали думати, що він носить психологічний характер.

Відносно недавно вчені виявили ознаки того, що ця незвичайна хвороба розвивається в результаті своєрідного "заклинювання" нервової системи в режимі постійного "надзвичайного стану", через який в організмі розвиваються запальні процеси, що зачіпають в тому числі і спинний мозок.

Вільямс і його колеги з'ясували, які бактерії викликають подібні проблеми, проаналізувавши видове різноманіття мікрофлори і хімічний склад крові у 50 пацієнтів, які страждають від СХВ, і 50 здорових людей.

Як виявилося, і мікрофлора, і кров хворих і здорових людей досить сильно різнилися, причому відмінності були приблизно однаковими для всіх хворих, що вказало на біологічну причину розвитку синдрому хронічної втоми. Деякі з цих особливостей були характерні тільки для хворих, що страждали до того ж і хронічними болями в кишечнику, а інші були властиві всім носіям синдрому.

Наприклад, в їх кишечнику спостерігалася незвична кількість мікробів з роду Alistipes і ряду невідомих мікробів з роду Bacteroides, а число бактерій виду Bacteroides vulgatus, навпаки, було аномально низьким. При цьому чим помітніше були аномалії, тим сильніше виявляв себе синдром хронічної втоми.

Як саме мікроби провокують розвиток СХВ, вчені поки не знають, але припускають, що це може бути пов'язано з порушеннями в синтезі вітаміну В6 і ряду інших важливих біологічних молекул, головним джерелом яких зазвичай є бактерії в кишечнику.