Вчені з'ясували, чому у людини п'ять пальців на руках

Перехід до п'яти пальців стався шляхом мутації послідовностей ДНК

Фото: pixabay.com

У тому, що у більшості ссавців на кінцівках саме п'ять пальців, винна мутація послідовностей ДНК-генів, що дісталися їм ще від древніх риб.

До такого висновку прийшли вчені з Монреальського університету.

В ході недавніх досліджень американських вчених з'ясувалося, що за формування плавникових променів у риб і пальців у ссавців відповідальна одна і та ж пара генів. Однак до сих пір було незрозуміло, чому в результаті еволюції ссавці "обзавелися" саме п'ятьма пальцями.

Для того щоб з'ясувати це, група вчених провела серію експериментів, спостерігаючи за розвитком зародків мишей і мальків акваріумних риб даніо-реріо. В ході досліджень необхідно було зрозуміти, що саме визначає форму кінцівок піддослідних.

У ембріонів мишей гени активувалися в різних частинах зачатків кінцівок, в той час як у не зовсім розвиненому плавці мальків риб вони активізувалися в зчепленому вигляді, повідомляється в статті дослідників, опублікованій в журналі Nature. Але коли вчені відтворили "рибну" активацію генів у мишей, у останніх виросло не п'ять, а сім пальців.

З цього можна зробити висновок, що перехід до п'яти пальцях стався шляхом мутації послідовностей ДНК, вважають генетики.

Раніше вчені з'ясували, від чого залежить розмір голови.

Джерело: Russia Today