Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Вчені взялися за розгадку головної таємниці Всесвіту

Вчені почали повторне вивчення розширення Всесвіту, щоб уточнити швидкість цього явища

Постійна Хаббла є одним з найбільш важливих понять в астрономії. Вона описує те, як швидко розширюється Всесвіт, а також пояснює його майбутній розвиток. Однак точної цифри постійної Хаббла немає до сих пір, є тільки приблизні розрахунки. Вчені з Європейської Південної Обсерваторії за допомогою масиву гамма-телескопів спробують розгадати одну з найважливіших таємниць Всесвіту – дізнатися точну швидкість його розширення.

Дивіться також в сюжеті про те, як відрізнити метеорит від звичайного каменю:

Астрофізики усього світу представляли свої постійні Хаббла протягом багатьох років. Кожного року цифра була різною. Константу останні рази уточнювали в 2013 році, коли її значення привели до 67 км/с, потім у 2016 році постійну перерахували ще раз і вийшло 71,9 км/с, а на початку 2019 року значення привели до 74 км/с на мегапарсек. Це означає, що на кожен мегапарсек (приблизно 3,26 мільйона світлових років) відстані віддаленого об'єкта його швидкість буде збільшуватися на 74 кілометри на секунду.

Тепер у вчених з'явилися точніші інструменти для оцінки розширення Всесвіту, яка попередньо виявилася дещо повільною – 67,5 км/с на мегапарсек. Щоб уточнити значення постійної Хаббла, команда вивчила взаємодія між гамма-променями, які є високоенергетичної формою електромагнітного випромінювання, і фоновим випромінюванням Всесвіту, званим дифузним інфрачервоним фоном (КІФ). Коли гамма-промені рухаються через КІФ, вони поглинаються і послаблюються.

Вчені намагаються виявити ступінь ослаблення, щоб з'ясувати, як далеко просунулися гамма-промені. Якщо вони виявляться сильно ослабленими, значить вони долають більшу відстань, що вказує на більш швидке розширення. Якщо вони виявляться менш ослабленими, розширення повинно виявитися повільнішим, ніж це передбачалося раніше.

"Космологія – це розуміння еволюції нашого Всесвіту, того, як він розвивався у минулому, що він робить зараз і що станеться в майбутньому. Наші знання засновані на ряді параметрів, включаючи постійну Хаббла, які ми прагнемо вимірювати якомога точніше", – пояснює Марко Аджелло, доцент кафедри фізики і астрономії Клемсонського університету.

Про попередні результати досліджень можна почитати в статті, опублікованій в Astrophysical Journal .

Нагадаємо, що раніше вчені виявили край Всесвіту. В той же час "Вояджер-2" вивчив міжзоряний простір, а побачене приголомшило вчених.