Унікальний астероїд, якого ніхто не помічав, загрожує Сонцю

Астрономи виявили другий в історії міжзоряний об'єкт, який зблизиться з Сонцем на мінімальну відстань

Раніше на нього не звертали уваги. Фото: pixabay
Раніше на нього не звертали уваги.
Фото: pixabay

Астрономи з проекту PAN-STARRS виявили другий в історії міжзоряний об'єкт, який зблизиться з Сонцем на мінімальну відстань у вересні 2019 року, пролітаючи між орбітами Юпітера і Сатурна. Про це повідомив відомий астроном Рон Баалке.

"Цілком можливо, що це небесне тіло не є реальним міжзоряним астероїдом – він міг опинитися на подібній орбіті в результаті гравітаційних взаємодій з Юпітером. З іншого боку, ці взаємодії, якщо вони відбулися, швидше за все, перетворили його в міжзоряний об'єкт, який покине межі сонячної системи найближчим часом", – коментує відкриття Меган Шуомб (Megan Schwamb), планетолог з обсерваторії Джеміні на Гавайських островах (США).

В середині жовтня минулого року автоматизований телескоп Pan-STARRS1 виявив перше "міжзоряне" небесне тіло. Цей об'єкт умовно назвали "кометою" і дали тимчасове ім'я C/2017 U1. За ним почали стежити десятки наземних і орбітальних телескопів.

До того, як "комета" покинула навколоземний простір, вчені зробили безліч знімків. Також вдалося вивчити її фізичні властивості. Останні вказали на те, що об'єкт є більшою мірою астероїдом, ніж кометою. Його перейменували в 1I/2017 U1, а пізніше дали ім'я Оумуамуа, що мовою корінних мешканців Гавайських островів означає "розвідник".

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в 2018 році існуванню Землі загрожують 34 астероїди,