В Європі почав прокидатися супервулкан, який викликав вимирання неандертальців

З 1950 року Флегрейські поля демонструють зростаючу активність

фото the-day-x.ru

Італійські і французькі геофізики показали, що тиск газів під Флегрейськими полями наближається до критичного рівня. Це означає, що в районі Неаполя (Італія) може статися виверження супервулкану, який, ймовірно, близько 40 тисяч років тому викликав вимирання неандертальців. Присвячене цьому дослідження опубліковано в журналі Nature.

З 1950 року Флегрейські поля демонструють зростаючу активність. За останні 15 років вчені спостерігали збільшення частоти подій, пов'язаних з підняттям, нагріванням і викидом газів, прихованих під кальдеро – улоговиною, що залишилася після обвалення і ерозії стінок вулкана.

Комп'ютерне моделювання дозволило зробити висновок, що тиск газів в магмі під дрімаючим супервулканом наближається до свого критичного значення. Конкретних термінів пробудження вулкана автори дослідження не називають.

На місці Флегрейських полів розташовувався найбільший з викидалися в останні 200 тисяч років в Європі вулкан. Згідно з популярною гіпотезою, виверження, що відбулося 39 тисяч років тому, могло спровокувати вимирання неандертальців.

Джерело: Lenta.ru