У Німеччині представили мобільну мережу 6G

Швидкість передачі даних в процесі іспиту досягла швидкості в 50 Гбіт/с

Мережі 6G будуть розгорнуті в 2030 році
Фото: Unsplash

Мобільні мережі 5G ще не встигли розвернутися на повну потужність, як компанії вже наповну готуються до впровадження мереж шостого покоління – 6G. У Німеччині група фахівців з провідних німецьких інститутів представила проект мобільних мереж нового покоління. Правда, показана була не вся мережа, а лише проект електронно-оптичного модулятора для мобільної інфраструктури 6G, яка, на думку Huawei, буде розгорнута в 2030 році.

Дивіться також в сюжеті про те, як в Україні чекають революцію 5G:

У мереж 6G буде серйозний недолік, оскільки для їх стабільної роботи потрібно щільніше розміщення ретрансляторів, якщо використовувати стандартні засоби комунікації. У підсумку таке розміщення сильно збільшить навантаження як на кабельну інфраструктуру для з'єднання базових станцій, так і на антени з оптоволоконними кабелями, що збільшить їх вартість.

Дослідники з Інституту фотоніки та квантової електроніки KIT (IPQ), Інституту мікроструктурних технологій (IMT), Інституту радіочастотного інжинірингу та електроніки (IHE) та Інституту Фраунгофера прикладної фізики твердих станів (IAF) опублікували в журналі Nature Photonics статтю, в якій розповіли про розроблення електронно-оптичного модулятора для прямого підключення антени до оптоволоконних кабелів.

Схема роботи електронно-оптичного модулятора для мобільної інфраструктури 6G
Фото: 3dnews

Суть винаходу полягає в тому, що радіочастотний сигнал через спеціальну середу з наноструктурами трансформується в фотони. Трансформація відбувається завдяки таким фізичним явищам, як збудження квазічастинок плазмонів – це групові коливання вільного електронного газу.

У поставленому експерименті частота несучої була обрана рівною 0,29 ТГц. Швидкість передачі даних в процесі досвіду сягла 50 Гбіт/с. Ширина пропускання модулятора дорівнювала 0,36 ТГц. Ця технологія відкриває шлях до швидкості передачі даних по одній оптичній лінії до декількох сотень Гбайт/с. На наступному етапі вчені спробують спростити конструкцію модулятора і пов'язаних з ним структур для наближення розробки до стадії комерційного проекту. Це гарний початок для розробки бездротових мереж майбутнього.

Нагадаємо, що раніше Монако стала першою країною в світі, повністю покритою мережами 5G. Однак вчені застерігають громадськість у поширенні зв'язку п'ятого покоління, оскільки 5G вдарить по клімату і погода стане непередбачуваною.

Джерело: 3dnews