Книги на літо

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

У NASA передбачили загибель астронавтів на Марсі

Експерти назвали п'ять причин, за якими можуть загинути люди, діставшись до планети

Список можливих причин загибелі перших астронавтів на Марсі опублікував науковий журнал Popular Science.

Його склали співробітники американського космічного агентства NASA. Вони озвучили п'ять основних причин, по яких на "червоній планеті" можуть загинути люди, які першими добралися до неї.

"Уже найближчим часом ми можемо створити транспорт, здатний доставити людину на Марс, – йдеться в статті. – Але у людей поки немає технології, яка гарантувала б безпеку в умовах марсіанського середовища і допомогла б астронавтам прожити там тривалий час".

Список передбачуваних причин смерті відкриває проблема приземлення. Фахівці вважають, що долетіти до Марса простіше, ніж опуститися на його поверхню. Адже атмосфера там в 100 разів менш щільна, ніж на Землі. Важкий космічний апарат напевно набере величезну швидкість. Гальмівна система може не впоратися з таким навантаженням. Великий ризик, що вона дасть збій.

Друга причина – перепади температури. Астронавти ризикують замерзнути. Температура на поверхні планети варіюється від мінус 27 градусів за Цельсієм на екваторі до – 175 на полюсах. Втім, в NASA говорять, що технології по боротьбі з аномальними морозами вже існують.

На третє місце фахівці поставили голод. Зрозуміло, що на Марсі їжу не знайти. Її доведеться доставляти із Землі. Кожен політ потребує тривалого часу. До того ж немає гарантії, що всі космічні кораблі доберуться до мети. Якщо якийсь із них потерпить аварію, поселенцям доведеться туго. Можливо, з часом проблему вдасться вирішити за рахунок будівництва свого роду теплиць, в яких астронавти зможуть вирощувати їстівні рослини.

Четверта небезпека – вибух. Вибухнути може кисень, який здатний концентруватися у величезній кількості всередині приміщень.

П'ята причина – шкідливий вплив космічної радіації. Явище поки маловивчене. Нещодавно на мишах було проведено дослідження. Воно показало, що тривалий вплив космічних променів може призвести до аномальних змін в головному мозку.

Нагадаємо, політ на Марс заплановано на 2030-й. Від бажаючих жити на Марсі, втім, відбою немає. З двохсот тисяч претендентів організатори зараз відібрали сто. У проекті залишаться двадцять чотири людини. У них буде вісім років, щоб перетворитися на універсальних солдатів.