У NASA побачили серед пісків Марса "написи" азбукою Морзе і розшифрували одну з них

Крапки і тире в топографії Марса помічали і раніше

Червона планета відкриває нові секрети. Фото: NASA
Червона планета відкриває нові секрети.
Фото: NASA

НАСА побачило серед пісків Марса кілька дюн, що нагадують написи на азбуці Морзе, і розшифрувало одну з них.

Про це повідомляє Lenta.ru з посиланням на Gizmodo.

Камера Hi-RISE знімає поверхню Марса у видимому світлі і ближньому інфрачервоному діапазоні з автоматичної міжпланетної станції Mars Reconnaissance Orbiter, яка перебуває на орбіті планети з 2006 року. Крапки і тире в топографії Марса помічали і раніше, проте тільки на дюні Хагаль (розташована трохи південніше Північного полюса) ці візерунки проявилися особливо яскраво.

Причина в тому, що низовина майже ідеально круглої форми (ймовірно, засипаний піском кратер) зосередила вітри, що дмуть навколо, певним чином. Тире формуються двосторонніми повітряними потоками (дують перпендикулярно до самої дюни). Точки ж (бархатноїдні дюни) виникають, коли щось перериває цей процес малювання ліній – що саме, вчені поки не знають.

Планетолог Вероніка Брей (Veronica Bray), що працює з камерою Hi-RISE, розшифрувала напис зі знімка. У неї був такий текст: "NEE NED ZB 6TNN DEIBEDH SIEFI EBEEE SSIEI ESEE SEEE !!".

Джерело: Lenta.ru