Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

У Сонячній системі знайшли нову планету

Діаметр планети складає всього 700 км

Міжнародна група вчених відкрила нову карликову планету, розташовану за орбітою Нептуна, передає "Новое время".

Міжнародний астрономічний союз (IAU) назвав планету 2015 RR245. Це тимчасова назва, поки вчені не підберуть ім'я по-краще. Карликова планета віддалена від Сонця на відстані в 120 разів більше, ніж Земля. Її діаметр становить 700 км.

Дослідники проекту Outer Solar System Origins Survey (OSSOS), які відкрили планету, стверджують, що до теперішнього часу їм вдалося ідентифікувати близько 500 транснептунових об'єктів. Однак 2015 RR245 є найбільшим відкриттям OSSOS на сьогодні.

"Крижані світи за орбітою Нептуна допомагають нам краще зрозуміти, як гігантські планети формувалися і віддалялися від Сонця, – говорить дослідник з канадського Університету Вікторії Мішель Бенністер. – З їх допомогою ми по шматочках відновлюємо історію Сонячної системи. Однак майже всі ці світи занадто малі і тьмяні, просто приголомшливо знайти досить великий і яскравий об'єкт, який ми зможемо детально вивчити".

2015 RR245 обертається по дуже витягнутій орбіті. Повний оберт навколо Сонця карликова планета робить приблизно за 700 років. В даний час вона рухається до найближчої точки по відношенню до Сонця. Вона досягне її до 2096-го року і на той час буде перебувати на відстані близько 5 мільярдів кілометрів від світила.

Дослідники вважають імовірним, що 2015 RR245 може стати останнім з таких великих транснептунових об'єктів, виявлених за допомогою сучасних телескопів. Вони очікують запуску нового телескопа Large Synoptic Survey Telescope, який дозволить зробити перш неможливі відкриття. Телескоп запрацює на початку наступного 10-річчя.