У сусідній галактиці виявили потужний постріл

У Великій Магеллановій Хмарі побачили гігантський джет молодої зірки

Європейська Південна Обсерваторія відобразила фантастичне фото кулі навколо новонароджених зірок, усередині якого помічений джет масивної молодої зірки. Знаходиться він "поруч" у Великій Магеллановій Хмарі – супутнику нашої галактики.

Червона і синя смужки – це один гігантський джет довгою в 33 світлових роки Фото: ESO

Об'єкт, який отримав назву Herbig-Haro 1717, був помічений в області LHA 120-N 180B, і виявився рекордним довжини – 33 світлових роки. Джет виникає, коли вздовж обертання компактного об'єкта викидаються потоки речовини. Як правило, їх важко розгледіти, оскільки зазвичай вони приховані пилом. Але цей знімок унікальний – це перший випадок, коли фахівцям вдалося побачити джет в іншій галактиці в оптичному діапазоні.

Область LHA 120-N 180B є міжзоряні хмари іонізованого водню, де відбувається активне зореутворення. Після народження зірок навколишній їхній газ іонізується, створюючи при цьому вельми живописні картини. Також особливість форми N180 B в тому, що туманність утворює циклопічну кулю іонізованого водню, оточену чотирма бульбашками меншого розміру.

Коли подорожі в космос стануть доступними для всіх:

Нагадаємо, що раніше з космосу отримано фантастичне фото Землі і Місяця. Також вчені уточнили форму нашої галактики – вона виявилася плоскою і з баром.