У Всесвіті знайшли таємничу "невидиму" речовину

Вчені виявили сліди кисню, нагрітого до мільйона градусів Кельвіна

Фото: Популярна Механіка

Розрахунки вчених раніше показували, що після Великого вибуху у Всесвіті утворилося багато речовини, однак більшу її частину нам чомусь не видно. Дослідники почали шукати, і висунули гіпотезу про існування темної матерії і темної енергії, які не фіксуються приладами. Більш того, не фіксувалася і деяка частина звичайної речовини, яка теж було немов "невидимою". Однак останні результати дослідження, схоже, виявили відсутню приховану масу.

Одна з версія полягає в тому, що відсутня маса збирається в гігантські ниткоподібні структури теплого і гарячого газу в міжгалактичному просторі. Ці нитки невидимі для оптичних телескопів, але якась їх частина може бути виявлена в інших діапазонах.

Дослідники змогли довести існування цих структур за допомогою ренгенівського орбітального телескопа "Чандра". Астрономи використовували його дані, щоб знайти сліди поглинання гарячого газу в спектрі квазара, що знаходиться в 3,5 мільярди світлових років від Землі. За допомогою цієї техніки вчені виявили сліди кисню, нагрітого до мільйона градусів Кельвіна.

По розташуванню галактик між квазаром і Землею було визначено 17 місць, де, можливо, є міжгалактичні скупчення газу. Через розширення Всесвіту всі вони віддаляються від нас зі швидкістю, яка залежить від відстані – чим далі, тим швидше. Відповідно зсуваються і їх позначки в спектрі.

Дослідники повідомляють, що, екстраполюючи дані спостережень за киснем на повний набір елементів і від спостережуваної області до кордонів Всесвіту, вони можуть оцінити загальну кількість "захованої" речовини. Принаймні, в цьому конкретному випадку, відсутня частина все-таки знайдена.

На Херсонщині на полі з'явився велетенський тризуб, який видно з космосу:

Нагадаємо, що раніше NASA визнали марсохід "Оппортьюніті" мертвим, з яким не змогли зв'язатися після 800 спроб. Також ми розглядали ТОП-5 дивних світових феноменів, які не може пояснити наука.