Вселенська аварія: Чумацький Шлях зіткнувся з темною матерією

Зіткнення допомогло зробити важливе наукове відкриття, яке допоможе вивчити темну матерію

Зіткнення сталося 100 мільйонів років тому
Фото: Unsplash

Нові дослідження вчених показують, що близько 100 мільйонів років тому Чумацький Шлях зіткнувся з карликовою галактикою Насос 2 (Antlia 2). Це зіткнення залишило "шрам" на краю газового диска навколо Чумацького Шляху у вигляді характерної рябі, яку видно навіть сьогодні.

Дивіться також в сюжеті про те, як заробляти на космічних уламках:

Насос 2 становить приблизно третину розміру Чумацького Шляху і є в 100 разів розсіянішою і в 10 тисяч разів тьмянішою. Через таку слабку видимість галактику відкрили тільки 2018 року. Однак після детального вивчення телескопом Gaia з'ясувався ще один важливий для науки факт – в карликовій галактиці домінує загадкова темна матерія.

"Це важливе наукове відкриття допоможе розробити методи пошуку галактик, в яких переважає темна матерія і в кінцевому підсумку вирішити давню загадку про те, що вона собою являє", – заявив провідний автор дослідження астрофізик Суканья Чакрабарті.

Галактика Насос 2, в якій переважає темна матерія
Фото: Wikipedia

Темна матерія – це тип субатомних частинок, які теоретично існують для пояснення маси галактик. З огляду на спосіб, яким галактики рухаються і взаємодіють у Всесвіті, вчені вважають, що, крім звичайної матерії, в їх складі є щось більше, що їх ускладнює. Астрофізики вважають що темна матерія є відповідальною за відсутню масу.

Але, незважаючи на численні експериментальні спроби виявити темну матерію, її частки ніколи не спостерігалася. Замість цього дослідники покладаються на непрямі докази темної матерії, такі як спостереження за розподілом зоряного світла в скупченнях галактик.

Нагадаємо, що раніше апарат NASA побив космічний рекорд. А нещодавно у Всесвіті виявили зірку з дивною поведінкою.

Вчора, 16:01Food