Вибухи на Марсі поставили вчених у безвихідь

Фахівці можуть переглянути історію планети

Червона планета відкриває нові секрети. Фото: NASA
Червона планета відкриває нові секрети.
Фото: NASA

Команда Curiosity оприлюднила дані, що свідчать про активне тектонічне життя Марса. Аналіз зразків ґрунту Червоної планети показав високий вміст кристалів трідімиту, мінералу, пов'язаного з вулканічними виверженнями на Землі.

Він утворюється при вкрай високій температурі в магматичних або метаморфічних породах і виноситься на поверхню так званими вулканічними вибухами. Йдеться про найпотужніші виверження, які, як припускають вчені, все-таки відбувалися на Марсі. На нашій планеті, до слова, трідімит знаходили в тріщинах вивержених порід в Угорщині та Мексиці.

До цих пір вважалося, що на Марсі не було такої потужної сейсмічної активності, як на нашій планеті.

Вчені вважають, що Червона планета не має тектонічних плит, рух яких і призводить до землетрусів і вивержень вулканів. Всі виявлені на Марсі вулкани зараховуються до класу уповільнених, як ті, що призвели до утворення Гавайських островів. Але виявлення зразка може змусити фахівців переглянути історію планети.

Джерело: Дни.ру