Книги на літо

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Життя на Землі могло зароджуватися не раз – вчені

Бактерії і археї існували вже 3,7 млрд років тому, а близько 1,75 млрд років тому з'явилися і еукаріоти – організми, клітини яких містять ядра

Складні форми життя на Землі могли зародитися і зникнути задовго до появи "сучасних" багатоклітинних організмів, вважають вчені, опублікувавши своє дослідження в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Раніше було прийнято вважати, що еволюція складних форм життя на Землі мала місце лише одного разу. Але дослідження вчених з Вашингтонського університету передбачає, що життя на планеті виникало і вимирало спершу ще як мінімум один раз.

Згідно з дослідженням, бактерії і археї існували вже 3,7 млрд років тому, а близько 1,75 млрд років тому з'явилися і еукаріоти – організми, клітини яких містять ядра. Це стало можливим завдяки появі в атмосфері кисню.

При цьому вчені вважають, що кисень міг утворюватися і до цього – близько 2-2,4 млрд років тому, після чого його рівень різко впав. Це вдалося встановити, проаналізувавши сліди селену в осадових сланцях. Їх цікавило, чи окислився селен з появою кисню.

Судячи з результатів, протягом приблизно чверті мільярда років рівень кисню був досить високим, але потім зійшов нанівець. За цей час гіпотетичне життя, яка могло зародитися, не встигло розвинутися і поширитися по Землі, а з падінням рівня кисню вимерло.

Відзначається, що подібні ідеї виникали і раніше, але інструментальне підтвердження отримали вперше. Використаний спосіб може бути в майбутньому застосований для вивчення історичних рівнів кисню на землеподібних планетах, щоб з'ясувати, чи були вони колись заселені. На питання, що ж викликало падіння рівня кисню на Землі, вчені поки відповісти не можуть.